Week tegen Armoede

Theater door Basta

Creatieve vakken van Social Work voltijd, drama

Laaggeletterdheid is overal. Maar het is zo goed verstopt dat je moet ervaren wat het is, én het moet leren zien om te weten hoe jij ermee te maken zult krijgen in je beroep. Erg relevant voor jouw (toekomstig) werk in het sociaal domein.

Wat ervaar je tijdens de voorstelling? Het is een interactief stuk waarmee het publiek inzicht krijgt in de problematiek van een laaggeletterde, het werkt taboedoorbrekend. Met ruimte voor improvisatie op basis van wat jij als toeschouwer inbrengt. Ga bovenaan deze pagina naar 'meld je aan'.

De voorstelling begint om 18.00 uur op de K33 in C1.52.

Datum & tijd

Maandag 17 oktober van 18.00 uur tot 19.30 uur.

Campustheater C1.52, Kappitelweg 33 (K33)

De voorstelling van Basta laat zien en ervaren dat laaggeletterden niet zielig zijn: ze worden verliefd, werken, hebben vrienden, kinderen en gaan naar de dokter, net zoals iedereen. Maar ze voelen zich soms wel tekortschieten, in de schoolbegeleiding van hun kinderen bijvoorbeeld. Of onzeker, over al die mails op hun werk of de vragen die ze moeten beantwoorden op MijnRadboud. ‘Die nieuwe administratieve taak, nee joh, dat is niks voor mij, ik ben helemaal tevreden met wat ik nu doe.’ Soms is dat echt zo.  Maar soms is dat ook wegduiken voor een uitdaging, omdat iemand denkt dat hij daarvoor de (taal)vaardigheden mist. En dat hij te dom is om het alsnog te leren. Dat is vrijwel nooit zo! Er blijven hier teveel kansen  liggen!

Mis déze kans dus niet om op een praktische en interactieve manier te leren hoe je ook voor laaggeletterden een goede sociaal werker, HR-functionaris of dienstverlener kunt zijn.

Meer weten?

Week tegen Armoede 2022

De voorstelling BASTA Laaggeletterheid is onderdeel van de Week tegen Armoede 2022, samen tegen armoede. Leer van elkaar, discussieer en kom in actie. Waarom de Week tegen Armoede? Omdat jouw inzet verschil maakt. Dus, doe jij mee?

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.