Regio Deal

Symposium Lifeport Circular Lab

Op donderdag 7 september vindt in het kader van de Regio Deal het event Lifeport Circular Lab plaats op de HAN campus in Nijmegen.

Wat zijn de kansen voor talentontwikkeling in onze regio? En hoe krijgt dit vorm in de verschillende innovatiehubs in de Groene Metropoolregio? Laat je inspireren tijdens het symposium Lifeport Circular Lab!

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Laan van Scheut 10
Nijmegen

Regio Deal

Interactief symposium

Op donderdag 7 september ben je van harte welkom op het interactieve symposium Lifeport Circular Lab 'Samen investeren in talent voor een brede welvaart'. Tijdens dit event maken we kennis met drie hubs in ontwikkeling binnen het thema 'Slimme Duurzaamheid'. De ontwikkeling van talent in de nieuwe hubs vraagt om een constructieve samenwerking tussen ondernemers, overheden en onderwijsinstellingen. Daarom willen wij je graag betrekken bij deze Regio Dealprojecten en zijn wij vooral benieuwd naar jouw visie, inzichten en vragen.

Regio Deal Arnhem Nijmegen

Wat gaan we doen?

• Spreker Jan van Dellen, algemeen directeur van The Economic Board, zorgt voor de rode draad van de middag. Jan opent het symposium en licht vanuit zijn rol toe hoe we als regio zorgen voor talentontwikkeling en brede welvaart. Ook vertelt hij over wat Lifeport Circular Lab is en hij licht een tipje van de sluier op over de plannen voor de ontwikkeling van drie hubs.

• Daarna gaat Jan in gesprek met Daniël Wigboldus, de trekker van Lifeport Circular Lab en tevens voorzitter van het college van bestuur van de Radboud Universiteit. Daniël legt uit waarom hij ambassadeur is van thema Slimme Duurzaamheid bij The Economic Board, vertelt over het belang van aansluiting in de onderwijskolom van praktisch tot wetenschappelijk en de duurzame doelstellingen, die we samen moeten gaan behalen.

• Het stokje wordt vervolgens overgedragen aan Jeroen Herremans, directeur van Connectr - energy innovation. Jan bespreekt met Jeroen de ontwikkeling van de hub Connectr, wat heeft Jeroen geleerd van de afgelopen drie jaar?

Good practices

Drie hubs in beeld

Tijdens het symposium zetten we het licht op drie hubs. Hierbij is ook ruimte om vragen te stellen.

• Soil Valley over het verbeteren van het bodem- en watersysteem: in gesprek met Franske van Duuren, programmamanager Circulaire Economie Kiemt en tevens kwartiermaker bij Soil Valley, en Fons Eijkelkamp, mede-eigenaar van Royal Eijkelkamp en adviseur bij Soil Valley.

• Via-T over 60.000 woningen en de timmerman van de toekomst: Frank Croes, programmamanager circulaire economie bij het Centrum Meervoudige Waardecreatie van de HAN, praat met Inge Essing over Via-T en de hub rond conceptueel circulair bouwen. Inge Essing is projectleider onderwijs bij @VOCampus en programmaleider bij Via-T, met een focus op de ontwikkeling van vakmanschap en kennis voor een toekomstbestendige leefomgeving.

• Gezond Circulair over het kenniscentrum waar studenten van regionale kennis- en onderwijsinstellingen worden gekoppeld aan maatschappelijke thema’s als gezondheid, energie en duurzaamheid. Kristie Lamers, directeur RvN@, gaat hierover in gesprek met Sjors Witjes, universitair hoofddocent en onderzoeker corporate sustainability strategies aan de Radboud Universiteit.

Op donderdag 7 september schijnen we het licht op de ontwikkeling van talent ten behoeve van de brede welvaart tijdens het symposium Lifeport Circular Lab.
Verbinden en delen

Netwerkborrel

Jan van Dellen sluit het plenaire programma af, waarna er ruimte is voor netwerken onder het genot van een hapje en een drankje.

Wil jij dit symposium niet missen en bijdragen aan de samenwerking? Meld je dan aan, we ontmoeten je graag!

Ik meld me aan

Tijdschema

• 14.00 uur | Ontvangst
  • 14.30 uur | Inhoudelijk programma
  • 16.30 uur | Start netwerkborrel

Bereikbaarheid

De HAN campus in Nijmegen is zowel met eigen vervoer als met het OV goed bereikbaar. Het auditorium bevindt zich in het gebouw van de academie Financieel Economisch Management aan de Laan van Scheut 10.

► Parkeren kan bij de HAN-locaties Laan van Scheut 10, Kapittelweg 33 en Kapittelweg 35 in Nijmegen | bekijk parkeerplattegrond
► NS station Nijmegen-Heyendaal ligt op 5 minuten lopen van de locatie

Foto-opnames bij event
Bij dit event worden foto-opnames gemaakt. Wanneer je aan dit evenement deelneemt, geef je de organisatie toestemming om beelden waar je op staat te gebruiken voor communicatiedoeleinden. Wanneer je niet wenst te worden vastgelegd, kan je dit aangeven bij de organisatie.

Consumpties
Het is niet toegestaan om consumpties te nuttigen in het auditorium. Graag bieden we je vooraf een kopje koffie of thee aan, je bent hiervoor vanaf 14:00 uur van harte welkom!

Expertisecentrum

Centrum Meervoudige Waardecreatie

Het Centrum Meervoudige Waardecreatie (CMW) helpt organisaties in de regio bij hun omslag naar toekomstbestendigheid. Dit doen we door samen met onze studenten, docent-onderzoekers en partners te werken aan duurzaamheidsvraagstukken uit de praktijk en de ontwikkelde kennis te delen.

Op zoek naar een cursus op het gebied van Circulaire Economie? Of heeft jouw organisatie een duurzaamheids-vraagstuk? Neem contact met ons op!

www.han.nl/cmw

cmw@han.nl