See sparks (Post)growth

Cluster, clusterbeeld, Financieel-Economisch-Management-eurobriefje-plantje-duurzaam, circulair, groei
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Laat je informeren en inspireren door experts en neem deel aan de discussie over de toekomst van onze economie. Ook nemen we tijdens deze bijeenkomst afscheid van Koos Wagensveld als leading lector van Schoon - SEE.

Snelle info

Datum en tijd

Arnhem

Programma
Dr. Matthias Olthaar is lector Green Economics & Process Optimization aan NHL Stenden. Matthias spreekt over postgroei. Postgroei vertelt het verhaal van kwalitatieve groei: hoe kwaliteit van leven kan verbeteren als we onze aandacht verleggen van de kwantitatieve kant van de economie naar de kwalitatieve kant. Welke rol speelt duurzaamheid in postgroei?

Dr. Charan van Krevel is universitair docent Macro-economie en internationale economie aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst deelt Charan kritische inzichten over degrowth. Degrowth stelt dat een krimp van de economie de mens(heid) goed doet, maar is dat wel zo? Is groei nergens voor nodig of ook ergens goed voor? Of moeten we het idee van groei helemaal loslaten en ons op geheel andere dingen richten?

Hierna volgt een discussie met Matthias en Charan en de aanwezigen.

Aansluitend nemen we afscheid van Koos Wagensveld als leading lector van Schoon - SEE.

Laat je informeren en inspireren over de toekomst van onze economie
De bijeenkomst vindt plaats in Arnhem, locatie volgt, op dinsdag 15 oktober van 14-17u met aansluitend een borrel.
Meld je aan en mis deze kans niet om deel te nemen aan een inspirerend gesprek over de toekomst van economische groei en duurzaamheid!

Als zwaartepunt Schoon - SEE nemen we het initiatief tot deze bijeenkomst. Iedereen is van harte welkom om mee te luisteren en discussiëren. We leren graag van jou.

Meld je gratis aan

Om de catering op het aantal deelnemers af te stemmen, vragen we je om je aan te melden.

internationaal
draw-cta-title