Actualiteitencollege SchuldInfo

Een headerfoto van de Week tegen Armoede 2024.

André Moerman verzorgt een actualiteitencollege om je bij te spijkeren over wet- en regelgeving rond schulden en overheidsbeleid op het gebied van sociale zekerheid, belasting en andere financiële steunmaatregelen. De praktische tips van vandaag zijn morgen bruikbaar in jouw werk.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Wie koopt moet betalen. De wet geeft allerlei instrumenten om dit recht te halen. Ingewikkelde materie waarbij incassobureaus en deurwaarders graag helpen. De gemiddelde burger heeft een kwetsbare positie ten opzichte van grote schuldeisers, incassobureaus en deurwaarders. De regels zijn ingewikkeld en het uitoefenen van druk hoort er tot op zekere hoogte bij.

Bovendien gaat er geregeld wat mis. Denk aan:

• het berekenen van te hoge incassokosten,
  • het toepassen van een te lage beslagvrije voet,
  • het afdwingen van aanvullende betalingsregelingen
  • of het toepassen van oneigenlijke druk (beslag op inboedel).

Mensen met schulden hebben goede ondersteuning nodig door hulpverleners met kennis van zaken. André Moerman verzorgt een actualiteitencollege waarin hij je wordt bijgespijkerd over wet- en regelgeving rond schulden en overheidsbeleid op het gebied van sociale zekerheid, belasting en andere financiële steunmaatregelen. De praktische tips van vandaag zijn morgen bruikbaar in jouw werk.

Over de spreker

André Moerman is manager Hulp bij geldzaken bij Bindkracht10, voorzitter signaleringscommissie van de Landelijke Organisatie Sociaal Raadslieden (LOSR/Sociaal Werk Nederland), docent ‘executie en beslag’ en eigenaar van de informatiesite Schuldinfo.nl met het jaarlijkse Schuldinfo-congres.

Aanmelden en voor wie

We willen graag vooraf weten hoeveel deelnemers er komen, daarom moet je je aanmelden voor de bijeenkomst via de button bovenaan de pagina. Dit aanmeldformulier volgt binnenkort. Het actualiteitencollege staat open voor studenten, docenten, ervaringsdeskundigen en professionals van binnen en buiten de HAN.

Locatie: Kapittelweg 33, leslokaal Ad

Meer weten?

Stel je vraag

Meer informatie over André Moerman en Schuldinfo.nl vind je op de website SchuldInfo.nl: Juridische info voor hulpverleners. Je vindt daar veel praktische informatie die onmisbaar is voor vrijwilligers en professionals die mensen met financiële problemen en schulden ondersteunen.

Initiatiefnemers van de Week tegen Armoede 2024 zijn, de Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen en de Academie Mens & Maatschappij. Voor vragen over deze bijeenkomst of het programma van de week, mail: communicatie.amm@han.nl.

Wil je jouw verhaal met ons delen? Ook dat kan door ons te mailen!

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.