International Week Health and Social Studies. horizontaal
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

Ontdek de resultaten en tools van ons Erasmus+ project HEQED voor gelijke kansen in gezondheid en welzijn, en leer hoe je deze kunt toepassen in het onderwijs. Kom naar het gratis eindevent op 9 oktober in Nijmegen!

Gelijke kansen op gezondheid leren creëren door hoger onderwijs:

Het overbruggen van de kloof tussen theorie en praktijk

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Kom en ontdek de resultaten van het HEQED Erasmus+ project! Leer over het ontwikkelde framework en het online platform, neem deel aan interactieve workshops en trainingen, en netwerk met docenten, studenten, internationale gasten en werkveldexperts. Samen bouwen we aan een toekomst met gelijke kansen in gezondheid en welzijn voor iedereen.

Wat kunt u verwachten?

• Inspirerende sessies en workshops over pedagogische tools en benaderingen voor het hoger onderwijs
  • Presentaties van de resultaten en tools ontwikkeld binnen het Erasmus+ project 'HEQED'
  • Mogelijkheden voor netwerken en uitwisseling van best practices met internationale en nationale experts

De meeste sessies zullen in het Engels plaatsvinden. Enkele workshops zullen in het Nederlands worden aangeboden.

Voor wie?

Studenten, docenten and werkveldpartners die kansen ongelijkheid willen leren (h)erkennen en bespreekbaar willen maken in hun lessen, hun stages en hun werk.

Save the date!

Houd 9 oktober alvast vrij! Verdere informatie volgt nog. We kijken ernaar uit om jullie te verwelkomen op dit inspirerende en leerzame event!

HEQED

HEQED (Health Equity in Education) bevordert gelijke kansen op gezondheid binnen het hoger onderwijs door bewustwording, onderzoek, en de ontwikkeling van praktische tools en strategieën. Het project richt zich op inclusieve onderwijsmethoden en samenwerking tussen onderwijsinstellingen, gezondheidsorganisaties en beleidsmakers om gezondheidsongelijkheden aan te pakken en een rechtvaardige onderwijsomgeving te creëren waarin iedereen kan gedijen.

Behalve de HAN nemen de volgende partners deel aan het project HEQED: Western Norway University of Applied Sciences (HVL, Noorwegen); University of Zaragoza (Unizar, Spanje); Arcada University of Applied Sciences (Finland); NGO Handicap International - Humanity & Inclusion. Op deze projectpagina (engelstalig) vind je meer informatie.

Zwaartepunt

HAN staat voor Fair Health

Met Fair Health richt de HAN zich op het verkleinen van sociaal-economische gezondheidsverschillen. Mensen met een laag opleidingsniveau of inkomen leven korter én hebben een minder gezonde levensverwachting. In ons onderwijs en onderzoek hebben we aandacht voor deze verschillen, dit willen we doorgeven aan alle (toekomstige) professionals.

International Week Health and Social Studies. horizontaal