Een headerfoto van de Week tegen Armoede 2024.

Geldproblemen hebben een enorme impact. In deze interactieve workshop krijg je een beeld van wat je kunt doen om iemand met financiële zorgen te ondersteunen.

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Kapittelweg 33
Nijmegen

Geldproblemen hebben een enorme impact. In deze interactieve workshop krijg je een beeld van wat je kunt doen als je iemand wilt ondersteunen die financiële zorgen heeft. Je leert wat meer over het signaleren van geldzorgen, over oorzaken en gevolgen van financiële problemen en je krijgt praktische tips waarmee je iemand verder kunt helpen. Misschien zou je zelf vrijwilliger willen worden, dan is deze introductie een mooie manier om kennis te maken met de organisatie Schuldhulpmaatje.

• Welkom en kennismaking
  • Korte introductie over oorzaken en gevolgen van financiële problemen
  • Oefenen met gesprek

Over de trainer

Leo Kuiper en Ilse de Lange zijn trainers bij SchuldHulpMaatje en zijn zelf ook Maatje (geweest) waardoor zij volop praktijkvoorbeelden hebben over hoe je geldzorgen krijgt en hoe je weer toekomstperspectief vindt.

Aanmelden en voor wie

We willen graag vooraf weten hoeveel deelnemers er komen, daarom moet je je aanmelden voor de bijeenkomst via de button bovenaan de pagina. Het aanmeldformulier volgt later.
Bij de inschrijving maak je een keuze voor de dag en de tijd. De workshop staat open voor studenten, docenten, ervaringsdeskundigen en professionals van binnen en buiten de HAN.

Deelname is gratis.

Meer weten?

Stel je vraag

Meer informatie over Moneymaatje vind je op de website van Schuldhulpmaatje. Je kunt daar ook testen hoe moneyfit jij zelf bent.

Initiatiefnemers van de Week tegen Armoede 2024 zijn, de Werkplaats Sociaal Domein Arnhem en Nijmegen en de Academie Mens & Maatschappij. Voor vragen over deze bijeenkomst of het programma van de week, dat kan via: communicatie.amm@han.nl.

Wil je jouw verhaal met ons delen? Ook dat kan door ons te mailen!

Beeld van de Week tegen Armoede met vork, stekker en huis als illustratie.