9 maart 2020

Opleiding elektrotechniek uitgelicht in De Gelderlander

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen publiceerde 7 maart twee pagina’s in de Gelderland over de opleiding Elektrotechniek. De hogeschool investeert in communicatie voor jongeren die een studie zoeken, onder de noemer: Last-minute hulp bij studiekeuze.

Aankomend studenten kunnen zich tot 1 mei inschrijven voor een hbo-opleiding. Uit onderzoek blijkt dat veel jongeren in maart en april de knoop doorhakken. Om te zorgen dat zij een goedgeïnformeerd keuze maken, besteedt de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) veel aandacht aan communicatie.

Zo verschijnt in maart elke zaterdag een dubbele pagina in De Gelderlander met aandacht voor verschillende opleidingen. Deze opleidingen zijn gericht op maatschappelijke vraagstukken en vakgebieden waar sprake is van krapte op de arbeidsmarkt. Bijvoorbeeld technische studies waar studenten te maken krijgen met de overgang van een fossiele naar een duurzame energievoorziening.

De HAN trapt af met Elektrotechniek: een opleiding waarbij studenten elektronica, machinebouw en ICT met elkaar combineren. Studenten krijgen tijdens die opleiding te maken met Industrial and Power Systems of  kiezen voor Embedded Systems om de kennis van slimmere systemen te vergaren. Op 7 maart stonden maar liefst vier artikelen over de studie in de regiokrant. Onder meer over de productie van chips, een robot die vliegtuig-security-checks uitvoert en een boot die op zonne-energie vaart.