HAN Hub in Rivierenland van start!

De Hub is een plek waarbinnen studenten meedenken met inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijven over (toekomstige) ontwikkelingen in Rivierenland. Externe partijen kunnen participeren als stakeholder of opdrachtgever in projecten, of bijvoorbeeld deelnemen aan ontmoetingen

vrouw met confetti in handen en blaast

Officiele opening

Rob Verhofstad (College van Bestuur, HAN University of Applied Sciences), Stan Vloet (College van Bestuur, ROC Rivor), wethouder Dave Verbeek (Gemeente Tiel namens de regiogemeenten) en Teunis van Voorthuizen (bestuurder, VNO-NCW Midden) opende eind juni 2024 officieel de HAN Hub in Rivierenland.

De Hub is gevestigd in het praktijklab van het ROC Rivor (Bachstraat 1 in Tiel).
De HAN en ROC Rivor intensiveren in dit gezamenlijke initiatief hun samenwerking en versterken daarmee direct de regio.

Door ons samen te buigen over alle opgaven in de regio zijn we in staat om samen leertrajecten voor de regio te ontwikkelen. Die leertrajecten zorgen ervoor dat we sterker staan, slimmer worden en uiteindelijk aantrekkelijker worden als arbeidsmarktregio.

Met de Hub wordt de verbondenheid van studenten met de regio Rivierenland groter. Als zij vanuit hun werkzaamheden in de Hub een relatie opbouwen met de betrokken organisaties, bijvoorbeeld door hun stage bij een organisatie te doorlopen, is de kans groter dat ze in de regio blijven en er gaan werken.

Wat is een Hub?

De Hub streeft ernaar om een brug te creëren tussen studenten en het werkveld. Door middel van het aangaan van samenwerkingen met verschillende  organisaties, wordt geprobeerd om voor de HUB stagiairs een ruim aanbod aan opdrachten te creëren.

Betrokken bij de HAN Hub in Rivierenland