Zo leren studenten dat

Leren om wendbaar te zijn in een veranderende wereld

overleg met post-its
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal
  • Slim
  • Schoon
  • Sociaal

De afgelopen decennia vonden ontwikkelingen plaats in technologie, digitalisering en klimaat. Daar moet het onderwijs op inspelen, zodat studenten worden voorbereid op een snel veranderende wereld. Aimée Hoeve onderzocht naar wat het vraagt van opleidingen om wendbare professionals op te leiden.

Opleiden van wendbare en reflectieve wereldburgers

Welke factoren dragen bij aan het opleiden van wendbare en reflectieve wereldburgers? Deze vraag stelden onderzoekers van het Slim - Smart Region Project ‘t Werkt. Aimée Hoeve, senior onderzoeker Responsief Beroepsonderwijs bij HAN, vertelt over de inzichten van dit relevante praktijkgerichte onderzoek. Zij houdt zich bezig met de vraag: hoe leiden we studenten goed op voor beroepen in een wereld die constant verandert?

Project 't Werkt

Over het onderzoek

Het onderzoek Smart Region Project ‘t Werkt wil inzicht krijgen in factoren die bijdragen aan het opleiden van wendbare en reflectieve wereldburgers, en zo het onderwijs verbeteren. Enerzijds moeten studenten vaardigheden leren waarmee ze een beroep kunnen uitvoeren, anderzijds moeten ze worden voorbereid op een onvoorspelbare toekomst. Om dit te verwezenlijken moet er kritisch naar ons huidige onderwijssysteem worden gekeken.

Lees het gehele artikel op Publinova

In het artikel op Publinova vind je meer over:

• Openeindleeromgevingen: een nieuwe koers
  • Resultaten uit de literatuurstudie en uit veldstudie
  • Identiteit als kerneigenschap voor wendbaarheid
  • Verder bouwen...

Nieuwsgierig? Ga naar het artikel

Aimee Hoeve

Bron: Publinova

Focus van de HAN

Slim - Smart Region

Ons leven en werk wordt digitaler. In het zwaartepunt Slim - Smart Region werken we aan de wendbaarheid van mensen, teams en organisaties. Zodat we optimaal van al die nieuwe technologie profiteren. We, dat zijn docenten, onderzoekers, studenten en ondernemers. Samen maken we deze regio superslim.

Region vrouw met bril