Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Project PACE wint belangrijke onderwijspremie

Een geweldig bedrag van 1,2 miljoen euro, als impuls voor onderwijsvernieuwing en -verbetering. Dat ontving het HAN-project PACE vandaag op het Comeniusfestival in Nieuwegein. Na een nominatie voor de top 3 bemachtigde PACE de 1e plek in strijd om de Nederlandse Onderwijspremie voor mbo en ho 2024.

27 juni 2024
Twee studenten werken samen en hebben plezier.
Creatieve leeromgeving voor toekomstige leraren

MakerCosmos viert voortzetting van creatieve leeromgeving op nieuwe locatie in Rozet

MakerCosmos is een maakplaats waar verschillende onderwijs- en culturele instellingen samenwerken ter bevordering van creativiteit en innovatie. Het programma kunst, cultuur en maakonderwijs creëert uitdagende leeromgevingen die essentieel zijn voor de ontwikkeling van toekomstige leraren.

Locatie MakerCosmos
Bedrijfskunde Innoveert

Menno Herkes: "Mens blijft onmisbare schakel tussen digital twin en productieomgeving"

In de minor van de opleiding Bedrijfskunde en bij het Lectoraat Smart Business werken hbo-studenten in tweetallen aan de oplossing van smart-problemen uit het bedrijfsleven. De resultaten zijn op 18 juni op de projectenmarkt van het seminar ‘Bedrijfskunde Innoveert' in de Meshallen in Wijchen gepresenteerd. Dit is het afsluitend event voor de minor Smart Industry. HAN-onderzoeker Menno Herkes verzorgde een zeer leerzame lezing over Digital Twins.

25 juni 2024
Vrouwelijke engineer met laoptop in chemische fabriek

Eerstejaars han-studenten vol enthousiasme aan de slag met duurzame challenges tijdens driedaags project ‘de wereld van morgen’

Vorige week (17 t/m 19 juni) gingen eerstejaars HAN-studenten van de Academie Business en Communicatie (ABC) een duurzame challenge met elkaar aan tijdens het driedaagse project ‘De wereld van morgen’. Vol enthousiasme werkten ze samen aan oplossingen voor vijf verschillende challenges, waarbij diverse activiteiten zoals straatinterventies, een infomarkt en een hackathon centraal stonden.

25 juni 2024
Eerstejaars studenten van ABC doen mee aan het driedaagse project 'de wereld van morgen'. Dit is de start.
In de schoenen van...

Van danspasjes naar geschiedenisboeken

Janne Schulte wist altijd al wat ze wilde worden: dansdocent. Maar wat doe je als dit toch niet door kan gaan? Janne neemt je mee in haar zoektocht naar de opleiding die bij haar past: Leraar Geschiedenis aan de HAN.

24 juni 2024
Header voor bij een nieuwsbericht over dansschoenen en geschiedenisboeken
Installatie Lilian Beijer en Geert Frederix

Technologie met impact: het belang van waardebepaling en sociale innovatie

Op donderdag 20 juni 2024 werden Lilian Beijer en Geert Frederix geïnstalleerd als lectoren Digitale Transformatie in de Revalidatiezorg. Beide intreeredes hadden de hoofdtitel “Technologie met impact”. Geert ging in op het belang van het (vroeg) bepalen van de meerwaarde van innovaties. Lilian legde de focus legt op nut en noodzaak van sociale innovatie in tijden van noodzakelijke transitie in de zorg.

24 juni 2024
Foto van Lilian Beijer, Yvonne de Haan en Geert Frederix nadat ze zijn geinstalleerd als lector voor het lectoraat Digitale Transformatie in de Revalidatiezoorg
Engineering en Automotive

Studenten bouwen compleet productiesysteem voor Van Walraven

Een groep van 12 bachelorstudenten van de HAN Academie Engineering en Automotive heeft de afgelopen 5 maanden samengewerkt aan een ontwerp van een productiesysteem voor HDS-elementen (Horizontal Distribution Systems) bij Van Walraven in Mijdrecht. Het resultaat is een bijzonder werkend systeem dat direct in gebruik kan worden genomen en de basis vormt voor verdere optimalisatie.

Logistieke hal van ROC Nijmegen
Studenten ontwikkelen ESG QuickScan Assurantiekantoren

“Het woordje ‘leuk’ was echt niet altijd van toepassing”

Diep in lastige wetteksten duiken. 1500 datapunten die betrekking hebben op duurzaamheidsrapportage identificeren, de relevantie ervan bepalen en ze vervolgens vertalen naar bruikbare criteria. Dit met als doel assurantiekantoren op weg te helpen naar een toekomstbestendige bedrijfsvoering en hen toe te rusten voor duurzaamheidsadvisering aan hun klanten.

24 juni 2024
Joey Marlisa en Betul Güreler na het interview over hun afstudeertraject op de foto, HAN Campus Arnhem, binnenplein.
Waardevolle uitwisseling met werkveld

Een kijkje bij ’t incompanytraject DMA Samen uitvoeren

In de presentatieruimte van het hoofdkantoor van Bovemij in Nijmegen heeft zich op vrijdagochtend 21 juni een groep van bijna 20 medewerkers verzameld. Ze vertegenwoordigen alle bedrijfsonderdelen van Bovemij en komen van verschillende vestigingen.

23 juni 2024
Een subgroepje van de sessie DMA Samen uitvoeren bespreekt de resultaten bij een beeldscherm. Zittend, gebogen over papieren.
Lectoraat Technologie voor Gezondheid

Slotbijeenkomst 'meerwaarde van leefpatroonmonitoring'

Dinsdag 18 juni was de slotbijeenkomst van het onderzoek naar de Meerwaarde van Leefpatroonmonitoring. In dit praktijkgericht onderzoek werkte het HAN Lectoraat Technologie voor Gezondheid 3 jaar intensief samen met wijkteams van ZZG zorggroep en vertegenwoordigers van het doelgroeppanel van Netwerk 100 (onderdeel van NOEL).

21 juni 2024