Grensoverstijgend samenwerken in leerwerkomgevingen voor wendbare professionals
Grensoverschrijdend samenwerken, leren en innoveren tussen mbo, hbo en werkveld. Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat (aankomende) professionals wendbaar zijn om in te spelen op maatschappelijke ontwikkelingen? Dat wordt onderzocht in het project Teaming in de Tussenruimte.

Leren voor verandering
Aimee Hoeve is senior Onderzoeker bij het Lectoraat Responsief Beroepsonderwijs. Aimee: "Een belangrijk thema van het lectoraat Responsief Beroepsonderwijs is Leren voor verandering’’. Om te leren voor verandering dompelen we studenten onder in nieuwe vormen van werkplekleren, denk bijv. aan de pop-up school of de HAN Labs en werkplaatsen. Deze nieuwe vormen van werkplekleren vraagt om nieuwe - meer dynamische- vormen van samenwerking, kortgezegd teaming. De inzichten uit dit project helpen om teaming beter te begrijpen en uit te vinden hoe we dit kunnen versterken.

Partners
In dit project participeren twee kennispartners en vier praktijkpartners. De kennispartners zijn het lectoraat Beroepsonderwijs van de Hogeschool Utrecht en het lectoraat Responsief Beroepsonderwijs (HAN). De betrokken projectpartners vanuit het mbo zijn Da Vinci College, Graafschap College, ROC TOP en de Academie voor Gezondheid en Vitaliteit (HAN). Partners uit het bedrijfsleven zijn Amstelring, Smarthub Incubator Industry, ASVZ en Driestroom. Het onderzoek wordt (mede)gefinancierd door Regieorgaan SIA, onderdeel van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).
Wil je op de hoogte blijven over dit project of kennis delen? Meld je dan aan bij de LinkedIn-groep Teaming in de tussenruimte.
Responsief Beroepsonderwijs
Wat zijn goede manieren om studenten en professionals te helpen ‘ergens goed in te worden’? Ons lectoraat wil de ontwikkeling van vakbekwaamheid zo goed mogelijk begeleiden.
