Goud voor HAN Food & Business in Elsevier Beste Studies 2023

De opleiding Food & Business krijgt met een gouden medaille de hoogste waardering in Elsevier Beste Studies 2023. Afgelopen week zijn de resultaten gepubliceerd in EW Weekblad. Zeer trots is de opleiding op deze erkenning. Een bevestiging van de kwaliteit en vooral de waardering van onze studenten daarvan!

Food & Business keuken 0087

HOOGSTE WAARDERING MET GOUDEN MEDAILLE

Het onderzoek EW Beste Studies 2023 onderzoekt maar liefst 1.426 bachelor- en 875 masteropleidingen. De medailles worden toegekend als studenten zeer tevreden zijn over verschillende aspecten van hun studie, zoals bijvoorbeeld inhoud, sfeer en voorbereiding op de arbeidsmarkt. Om in aanmerking te komen voor een gouden medaille moet een opleiding op 8 of meer onderdelen aanzienlijk beter scoren dan het gemiddelde van de gehele sector.

Food & Business scoorde op maar liefst 9 van de 11 onderdelen bovengemiddeld:

• Sfeer (90 tegen 75)
  • Opleiding in het algemeen (80 tegen 65)
  • Verworven algemene vaardigheden (79 tegen 69)
  • Docenten in het algemeen (79 tegen 60)
  • Inhoud van de opleiding (77 tegen 64)
  • Studiefaciliteiten (73 tegen 65)
  • Percentage dat studie opnieuw zou kiezen (70 tegen 60)
  • Voorbereiding op de arbeidsmarkt (71 tegen 54)
  • Informatie vanuit de opleiding (66 tegen 51)

TROTS OP DEZE MOOIE ERKENNING

Arianne Roggeveen, Academiemanager Food & Business: "Het is een heel groot compliment voor onze docenten, om 3 jaar op rij een hoge waardering te krijgen van onze studenten. In 2021 behaalden we ook een gouden medaille en in 2022 een zilveren medaille. We staan niet stil en blijven met studenten, het werkveld en docenten hard werken aan een opleiding die aansluit bij grote thema’s in de maatschappij. Daarbij verliezen we de studenten én kwaliteit van ons onderwijs niet uit het oog. Deze medaille is hiervoor wederom een enorme erkenning."

OVER ELSEVIERS BESTE STUDIES

De ranglijst EW Beste studies 2023 is gebaseerd op een eigen analyse van oordelen van 289.000 studenten, afkomstig uit de Nationale Studenten Enquête. Studenten zijn ervaringsdeskundigen en (kritische) klanten: hun bevindingen kunnen aankomende studenten helpen bij het kiezen van een passende studie.

MEER INFO EN CONTACT

Wil je meer weten over de opleiding Food & Business? Bezoek ons dan op de Open Dag.

Bron: Elseviers Weekblad Beste Studies 2023