Nieuwe deeltijd master Business Sales door deelnemers geprezen om kwaliteit en relevantie

De nieuwe HAN masteropleiding Business Sales (2023) heeft een vliegende start gemaakt. De eerste NSE-resultaten geven aan dat de opleiding zeer positief beoordeeld wordt op verschillende aspecten uit het programma. Deelnemers van de master waarderen met name, de toegevoegde waarde van de opleiding voor hun professionele carrière, de aansluiting van het onderwijsprogramma bij actuele ontwikkelingen in de praktijk en de betrokken docenten.

Student van de master Business Sales aandachtig luisterend naar medestudent.

Marlou Landman, coördinator, hoofddocent en lid van het ontwikkelteam van de master Business Sales: “Het ontwikkelen van een nieuwe (master)opleiding is een spannend proces. We hebben uitgebreid marktonderzoek gedaan onder het bedrijfsleven in Nederland naar de behoefte voor de master en de wensen van de potentiële doelgroep meegenomen bij de ontwikkeling van het masterprogramma maar uiteindelijk is de ervaring van deelnemers altijd afwachten. Voldoet de opleiding aan de verwachting? Helpt het programma de deelnemers bij hun beoogde stap in hun kennisontwikkeling? Meteen bij de eerste Nationale Studenten Enquête (NSE) deze positieve feedback ontvangen, is voor ons een signaal dat we echt iets unieks hebben neergezet met deze masteropleiding. Komende jaren gaan we de opleiding door ontwikkelen om het programma up-to-date te houden, maar ook om verbeterpunten die vanuit de huidige deelnemers komen te verwerken.“

Betrokken en actueel onderwijs

Twee van de meest opvallende punten uit de enquête zijn de waardering voor de aansluiting van de opleiding bij actuele ontwikkelingen en de betrokken docenten. De master scoort hoog op de aansluiting bij actuele ontwikkelingen in de maatschappij en het salesvak. De masteropleiding leidt deelnemers op om innovatief en wendbaar te zijn, enerzijds om vraagstukken aan te pakken die vakoverstijgend zijn en anderzijds om initiatief te nemen in het transitiesproces om een innovatief salesconcept in de keten te kunnen implementeren. Ook geven deelnemers van de master aan dat de docenten van de master Business Sales niet alleen zeer deskundig zijn, maar ook een grote betrokkenheid tonen bij de persoonlijke ontwikkeling van deelnemers.

Het programma wordt voortdurend aangepast aan de laatste inzichten uit onderzoek en innovaties uit de salespraktijk. Het actuele en praktijkgerichte karakter van de opleiding zorgt ervoor dat deelnemers na het behalen van hun Msc-titel over een relevante ‘toolkit’ beschikken met kennis en vaardigheden die hen toekomstproof maakt in de dynamische wereld van sales.

Sales naar een next level

De uitkomsten van de NSE zijn een eerste indicatie die de kwaliteit en relevantie van de masteropleiding Business Sales onderstrepen. Marlou: “Met deze eerste positieve waardering van deelnemers zien we de toekomst van de master Business Sales veelbelovend tegemoet. Het dient, voor ons als ontwikkelteam, als startpunt om ons continu te blijven verbeteren met als resultaat een onderwijsprogramma van topkwaliteit dat nauw aansluit bij de wensen van de markt en de potentiële deelnemers.”

De resultaten ondersteunen onze visie dat de masteropleiding Business Sales aan de HAN University of Applied Sciences een waardevolle investering is voor professionals die hun carrière in de sales naar een hoger niveau willen brengen. Sales naar een next level!

Deelnemer en docent van de master business sales samen aan het overleggen.

En zo scoort de HAN op de NSE

HAN-studenten positief over sfeer en veiligheid

Ook dit jaar zijn studenten tevreden over veel aspecten van hun studie aan de HAN. Dit was de afgelopen jaren ook zo, de situatie is zo goed als hetzelfde. Dat blijkt uit de resultaten van de NSE, de Nationale Studenten Enquête 2024. De HAN scoort op diverse thema’s opnieuw hoger dan het landelijk hbo-gemiddelde.

HAN-studenten buiten op de trap