AI-chatbots in onderwijs

Opleider en adviseur Onna Nieuwenhuis en docent Marcel Mutsaarts vertellen in deze iXpod over hun experimenten met AI-chatbots in het onderwijs bij de Academie Sport en Bewegen.

logo iXpod

Ondersteuning voor studenten

Onna en Marcel bouwden drie chatbots die studenten ondersteunen bij hun studie: Leonora de leeshulp, Sylvester Socrates en Greta de Meta. Leonora helpt studenten om lastige teksten goed te lezen en te begrijpen. Studenten gaven aan dat ze het lastig vinden om lange teksten te lezen. Ze vinden soms teksten te lang en ingewikkeld ze kunnen zich er dan niet toe zetten om de teksten te lezen. Leonora helpt de student door de tekst heen en stimuleert de student om de tekst beter te lezen en ook echt te begrijpen. Sylvester geeft een overhoring maar dan wel met extra verdiepende vragen en Greta ondersteunt met plannen en met megacognitieve vaardigheden.

Luister de iXpod

Wil je meer weten over de ervaringen van Onna en Marcel met de chatbots Leonora, Sylvester en Greta? Luister dan de iXpod: https://www.ixperium.nl/ixpod-ai-chatbots-in-onderwijs/.