HAN University of Applied Sciences en Sint Maartenskliniek versterken samenwerking

De Sint Maartenskliniek en de HAN University of Applied Sciences werken al langer samen. Onlangs is deze samenwerking versterkt en verlengd tot tenminste 2030.

Ondertekening verklaring samenwerking Sint Maartensklinkiek en HAN University of Applied Sciences

Bestuurders Tim Simmers van de Sint Maartenskliniek en Yvonne de Haan van HAN University of Applied Sciences hebben donderdag 20 juni de vernieuwde samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

Met de overeenkomst bevestigen de 2 het bundelen van beider expertises gericht op samen leren, werken, onderzoeken en innoveren in de praktijk.

"Onderzoekers en studenten van de HAN werken samen met professionals en patiënten uit de Sint Maartenskliniek aan onder meer het ontwikkelen en testen van digitale hulpmiddelen om de zorg - al dan niet op afstand - te verbeteren”, aldus Yvonne de Haan, vicevoorzitter van het College van Bestuur van de HAN. Tim Simmers, lid Raad van Bestuur van de Sint Maartenskliniek, voegt toe: “Door de koppeling van kennis via onderzoek naar toepassing wordt de patiënt direct geholpen. We kunnen dankzij het onderwijs betere en toegankelijkere zorg leveren aan meer patiënten."

Ondertekening verlenging samenwerking Sint Maartenskliniek en HAN University of Applied Sciences