Studententeam HAN Automotive behaalt 2e plaats met gouden randje

Het bachelorteam van Automotive met de waterstofnaam HAN Hydromotive, heeft tijdens de Shell Eco Marathon op 24 mei 2024 op het circuit Paul Armagnac in Nogaro (Frankrijk) een fantastische prestatie neergezet! Het studententeam behaalde opnieuw een 2e plaats in de prestigieuze competitie, met een nieuw teamrecord van 277 km/m3.

Studententeam HAN Automotive behaalt 2e plaats met gouden randje op Shell Eco Marathon 2024

Dit resultaat is ten opzichte van vorig jaar een enorme verbetering van 27%, wat een ongelooflijke prestatie is voor het team. In slechts één studiejaar behaald! De studenten van HAN Hydromotive hebben hiermee alweer bewezen dat ze tot de top van studententeams in Europa behoren.

Op het nippertje geen goud

Helaas lukte het HAN Hydromotive net niet om de 1e plaats in eerdere dagen vast te houden en te bemachtigen. De Polytech Universiteit uit Nantes, al jaren een geduchte concurrent, wist in hun laatste ronde een nog beter resultaat te behalen. Zo jammer voor de studenten van HAN Hydromotive die op het nippertje geen goud wisten te behalen. Wel een derde podiumplaats op rij (in 2024, 2023 en 2022), wat een geweldige prestatie is.

"We zijn ontzettend trots op dit resultaat!", aldus teammanager Mees de Groot. We hebben dit jaar een aantal grote stappen gemaakt in de ontwikkeling van onze waterstofauto, en dat heeft zich zeker uitbetaald. Onze sponsors bedanken we heel; graag voor hun steun. Zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest."

De studenten van HAN Hydromotive die in het 2e-jaar zitten van hun studie Automotive, kijken met trots terug op hun avontuur in Nogaro. Ze hebben niet alleen een geweldige prestatie neergezet, maar ook veel geleerd over teamwork, engineering en innovatie.

Over de Shell Eco Marathon

De Shell Eco Marathon is een internationale competitie waar studententeams van over de hele wereld strijden om de meest efficiënte auto te bouwen. De teams rijden op verschillende circuits in Europa, met als doel om zo ver mogelijk te komen op een liter brandstof.

Teamleden van HAN Hydromotive bezig met de voorbereidingen voor de Shell Eco Marathon

Over HAN Hydromotive

HAN Hydromotive is een studententeam van de HAN University of Applied Sciences in Arnhem. Het team ontwikkelt en bouwt waterstofauto's om deel te nemen aan de Shell Eco Marathon.

HAN Hydromotive heeft als doel om schone, groene mobiliteit te bevorderen en het gebruik van waterstof te promoten, elk studiejaar weer met een vers nieuw studententeam!

Meer informatie: