Feestelijke Diploma-uitreiking voor 10 Masters of Education

Op woensdag 10 juli vond de feestelijke uitreiking plaats van tien diploma's met de titel Master of Education. Vier studenten van de Master Leraar Algemene Economie, vier van de Master Leraar Engels, en twee van de Master Leraar Nederlands ontvingen hun welverdiende diploma.

Foto's van de masterdiploma-uitreiking van de educatieve masters op 10 juli 2024 op Kapittelweg 35, Nijmegen. Groepsfoto.

Trots op onze afgestudeerden

Henk Delger, coördinator, sprak vol lof over de afgestudeerden: “Ik heb veel respect voor jullie. Het is een aantal jaren flink investeren waarin je werken en leren goed moet combineren. Ook hebben de coronajaren impact gehad op de manier waarop jullie invulling konden geven aan jullie lessen en opleiding. Toch hebben jullie je mastertitel behaald en dat is hartstikke knap!”

Foto's van de masterdiploma-uitreiking van de educatieve masters op 10 juli 2024 op Kapittelweg 35, Nijmegen. Henk Delger geeft een presentatie.
Master Leraar Algemene Economie

Docent John Kragt complimenteerde zijn studenten en sprak vol lof over hun doorzettingsvermogen en prestaties. Laurens Verspuij (zie foto) werd geprezen voor zijn onderzoek naar het onderwerp verzekeren. Mihaela Sleutels kreeg waardering voor haar kwantitatieve analyse, en Arin van Zee voor zijn visie en didactische uitwerking. Jannick Willemsen, die tijdens zijn studie een dochter kreeg, kreeg positieve feedback over zijn doel om leerlingen beter samen te leren werken.

Foto's van de masterdiploma-uitreiking van de educatieve masters op 10 juli 2024 op Kapittelweg 35, Nijmegen. Laurens ondertekent z'n diploma.

Het leukste aan de master vond ik de inhoudelijke verdieping. Daarnaast heeft het me opgeleverd dat ik 1e-graads les kan geven.

Ik heb ook mijn bachelor gevolgd op de HAN. Ik vind het een fijne en moderne school. Wanneer er iets is kan je goed terecht bij je tutor of docent. Ik zou anderen deze master zeker aanbevelen

Docente Marie-Elise van der Ziel prees Tasha Yeung-van Dijk voor haar praktische interventie in het schrijfprogramma van vwo-4 wat komend jaar ook gebruikt mag worden voor havo-5. Robin Rikkerink werd gewaardeerd voor haar passie voor literatuur en de bijdrage van haar onderzoek aan de ontwikkeling van leerlingen.

Het leukste aan de master vond ik om mededocenten van scholen uit andere regio’s te leren kennen en nieuwe vriendschappen op te bouwen. De master heeft me opgeleverd meer bewust te zijn van wat ik doe en waarom. Ook heeft het me geleerd om niet bang te zijn om nieuwe dingen uit te proberen in de bovenbouw en daarvan te leren. De master heeft zeker aan mijn verwachtingen voldaan.

Elvira Leo ontwierp een mooie interventie om de gespreksvaardigheid van leerlingen te verbeteren. Volgens haar begeleidster Astrid Bracke is haar onderzoek ‘voor iedereen die worstelt met gespreksvaardigheid in de klas’ het lezen waard. ”Felicia Evers kreeg lof voor haar interventie die studenten meer vaardigheid in schrijven biedt. “Wellicht komt er nog een PhD aan”, deelt Astrid.

De lessen, de peer teaching en literatuur zijn hele mooie inspiratiebronnen voor mij geweest. Door het uitvoeren van de verschillende toetsen en onderzoeken, is mijn scala aan bruikbare kennis en vaardigheden enorm vergroot.

De studie is vlekkeloos verlopen ondanks dat het uitdaging was om praktijk, studie en privéleven te combineren. Het leukste aan de master was het doen van onderzoek.

Master Leraar Nederlands

De twee afstudeerders van de Master Leraar Nederlands kregen lovende woorden van docente Esther Hanssen. Mart Olde Keizer mede voor het feit dat hij binnen 2,5 jaar wist af te studeren, en Axel Venker (foto) werd geprezen voor zijn analytische vaardigheden en subliem masteronderzoek.

Foto's van de masterdiploma-uitreiking van de educatieve masters op 10 juli 2024 op Kapittelweg 35, Nijmegen. Axel Venker krijgt z'n diploma overhandigd.

Mijn lijfspreuk is: “Alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden”. Ik heb in 2,5 jaar tijd de master afgerond, omdat de opleiding hoog geprioriteerd stond. Voor mij waren de modules letterkunde erg betekenisvol. Bovendien vond ik de korte lijntjes met de docenten erg prettig. Ik was erg gedisciplineerd om deze studie af te ronden en voor mijn gevoel ging mijn begeleiding daarin mee.

Het leukste aan de master was het contact met studiegenoten. Je leert heel veel van elkaar en het toepassen van nieuwe vakinhoud leidde tot mooie lessen.

Prestatie

Als HAN en specifiek als Academie Educatie zijn we trots op deze leraren die, elk op eigen wijze, hun 1e-graadsbevoegdheid hebben behaald. Geniet van jullie prestatie! Lijkt een Educatieve Master aan de HAN jou ook wel iets? Kijk eens op onze pagina met educatieve masters. Benieuwd naar andere lerarenopleidingen? Neem eens een kijkje op de pagina van de Academie Educatie.