Studenten HAN Engineering en Automotive presenteren semester 6 projecten op Symposium Beyond

Op woensdag 19 juni bruiste de gloednieuwe HAN@Connectr locatie met innovatieve projecten van HAN-studenten tijdens het Symposium Beyond. Het symposium, georganiseerd door semester 6 studenten van hbo-opleidingen die samen de Academie Engineering en Automotive vormen, was een groot succes! Met tal van presentaties, discussies en demonstraties van complexe samenwerkingsverbanden.

Sfeerfoto van het Symposium Beyond waarin studenten samen met docentonderzoekers en het werkveld hun semester 6 projecten presenteren op 19 juni 2024 in gebouw HAN at Connectr.

Duurzame engineering en automotive

Tijdens het symposium presenteerden studenten de eindresultaten van hun semester 6-projecten op het gebied van duurzame engineering en automotive toepassingen. De projecten toonden een breed scala aan oplossingen voor real-world uitdagingen, van het ontwikkelen van efficiëntere elektrische voertuigen tot het creëren van slimme systemen voor energiebeheer.

Studenten Automotive, Elektrotechniek, Embedded Systems, Industrieel Product Ontwerpen, Technische Bedrijfskunde en Werktuigbouwkunde hebben daarvoor in verschillen groepen samengewerkt met docentonderzoekers en de opdrachtgevers van de projecten.

Sfeerbeeld van een volle zaal tijdens start van symposium Beyond met keynote sprekers en presentatie van semester 6 projecten door de studenten zelf. Locatie: Connectr op IPKW-terrein in Arnhem.
Sfeerbeeld van een volle zaal tijdens start van symposium Beyond met keynote sprekers en presentatie van semester 6 projecten door de studenten zelf. Fotografie: Xera Alberts

Hoogtepunten van het symposium

• Demonstraties van bijna 40 S6-projecten, die de samenwerking tussen studenten, onderzoekers en opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en non-profit organisaties belichtten.
  • Inspirerende discussies en interacties met gastsprekers Bas Berix (ABB) en Rick Douma (Koninklijke Landmacht), die hun inzichten deelden over de praktische toepassingen van geavanceerde technologie in de wereld van e-mobiliteit en militaire innovatie.
  • Feestelijke afsluiting met friet, borrelhapjes en drankjes om het succes van de studenten te vieren.

Fysiek platform voor innovatie

Het Beyond Symposium is meer dan alleen een presentatiedag; het is een platform waar studenten, onderzoekers en professionals uit de engineering en automotive industrie samenkomen om ideeën uit te wisselen en de toekomst van duurzame technologie vorm te geven.

De gepresenteerde projecten lieten zien dat de HAN-studenten van vandaag de sleutelfiguren van morgen kunnen zijn in de ontwikkeling van innovatieve oplossingen voor de grootste uitdagingen van onze wereld waarin techniek niet meer weg te denken is,

Het symposium Beyond met presentatie van semester 6 projecten van studenten Engineering en Automotive van de HAN is op 19 juni 2024 feestelijk afgesloten met een drankje en een hapje voor het gebouw HAN at Connectr.
Feestelijke afsluiting met friet, borrelhapjes en drankjes om het succes van de studenten te vieren. Fotografie: Erik Rijpstra

Speciale dank

Het Beyond Symposium was een groot succes dankzij de harde inzet van alle betrokkenen. Speciale dank gaat uit naar de studenten die het symposium hebben georganiseerd onder leiding van Roosmarijn Langerak, afgestudeerd aan de HAN-opleiding Ondernemerschap en Retail Management.

Ook een woord van dank aan de academiecollega's die Roosmarijn hebben geholpen met de organisatie, waaronder Sjoerd Timmermans, Koen Lau, Xera Alberts, Marian Snelders, Wilma de Geest, Lis Engelsman en Erik Rijpstra.

Dank aan alle studenten die hebben meegewerkt om van het symposium Beyond op 19 juni 2024 een groot succes te maken. Docent Koen Lau sprak zijn waardering uit aan de studenten die achter hem op het podium staan.
Speciale dank aan de studenten die het Symposium Beyond mede tot een groot succes hebben gemaakt. Fotografie: Xera Alberts

Videoreportages

Benieuwd naar de sfeer van het Symposium Beyond? Bekijk de videoreportages op Instagram:

Studenten die het Semester 6 Symposium Beyond organiseren voor de HAN Academie Engineering en Automotive
Het Symposium Beyond is georganiseerd door semester 6 studenten van hbo-opleidingen die samen de Academie Engineering en Automotive vormen. Fotografie: Xera Alberts

Neem contact met ons op

Voor meer informatie over het Symposium Beyond en de mogelijkheden om met ons samen te werken in het vervolgtraject kun je contact opnemen met de PartnerDesk HAN Engineering en Automotive: PartnerDesk.AEA@han.nl