Student succesvol met wiskunde-examen en startklaar voor pre-master

Guus Roos, 3e-jaars student Technische Bedrijfskunde, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt. Hij heeft met succes een certificaat in wiskunde B op pre-universitair niveau behaald, als extra naast zijn hbo-studie aan de HAN.

Guus Roos studeert Technische Bedrijfskunde aan de HAN en toont met trots zijn behaalde certificaat in wiskunde B op pre-universitair niveau.

Guus heeft bewezen dat hard werken loont. Naast studeren voor zijn bachelor Technische Bedrijfskunde heeft hij zich ook volledig gestort op het behalen van een wiskunde B-certificaat.

"Volgend semester staat voor mij de minor op de planning", vertelt Guus. "Deze wil ik graag invulling geven door de pre-master Industrial Engineering and Management te volgen aan de Universiteit van Twente. Hiervoor was er alleen iets nodig wat nog niet in mijn bezit was: een certificaat in wiskunde B op pre-universitair niveau. Sinds afgelopen november ben ik via zelfstudie bezig geweest om alle nodige stof voor dit voortentamen door te nemen en mezelf eigen te maken."

Eind juli is het hem gelukt om het voortentamen met een mooie 7 te passeren. "Hiermee kan mijn minoravontuur komend studiejaar op de Universiteit van Twente beginnen!"

Bron en fotografie: Guus Roos

Wiskunde cursus volgen aan de HAN?

Als je met een technische hbo-opleiding wilt beginnen dan is vaak een goede voorkennis van wiskunde noodzakelijk. Volg daarom onze voorbereidende cursus wiskunde aan de HAN.

geodriehoek en passer