HAN stopt met X als communicatiekanaal
Als HAN kiezen we ervoor om niet langer gebruik te maken van X (voorheen Twitter) als communicatieplatform. We plaatsen er geen nieuwe berichten meer en reageren niet langer op anderen.

(scroll down for English)
In de afgelopen jaren is ons bereik op X afgenomen in vergelijking met andere platforms, zoals LinkedIn en Instagram. Daarnaast zien we dat er op X desinformatie, nepaccounts, online intimidatie, racisme en discriminatie voorkomen. Monitoring en moderating hierop ontbreekt, en daarom stoppen we met X.
Binnenkort wordt ons corporate account opgeheven. Op han.nl en Insite (ons intranet) is de X-button inmiddels verwijderd, en alle HAN-academies met een eigen X-account hebben de opdracht gekregen om dit account op te heffen.
Andere sociale media
Er is op dit moment ook discussie over andere socialemediakanalen, zoals Facebook, TikTok, Instagram en LinkedIn. Collega’s met verschillende expertises zijn en blijven hierover in gesprek en volgen de ontwikkelingen op het gebied van sociale media.
------------------------
HAN decided to stop using X as a communication platform
At HAN University of Applied Sciences, we have decided to stop using X (formerly Twitter) as a communication platform.
In recent years, our reach on X has declined compared to other platforms like LinkedIn and Instagram. We’ve also observed issues on X including disinformation, fake accounts, online harassment, racism, and discrimination, and there is a lack of monitoring and moderation. For these reasons, we will stop using X.
This means we will no longer post or respond to others on the platform. Our corporate account will be closed soon. On HAN.nl and Insite, the X-button has already been removed.
All schools with their own X accounts have been instructed to cancel them.
Other social media channels, such as Facebook, TikTok, Instagram and LinkedIn, are currently also under discussion. Colleagues from various areas of expertise are involved in ongoing discussions and will continue to monitor developments in the social media landscape.