Paper geaccepteerd: Performance Assessment of Multi-Articulated Flexible Vehicle Platforms and Realistic Road Infrastructure Models
We zijn trots te kunnen melden dat onze paper 'Performance Assessment of Multi-Articulated Flexible Vehicle Platforms and Realistic Road Infrastructure Models' is geaccepteerd voor de HVTT18-conferentie.

Over ZEFES
Het ZEFES-project (Zero Emissions Flexible Vehicle Platforms) is officieel van start gegaan op 1 januari 2023 en loopt 3,5 jaar. Dit project draagt bij aan de doelstellingen van de Green Deal en het 2ZERO-partnerschap, waarin Europa zich tot doel stelt om tegen 2050 het eerste CO2-neutrale continent te zijn.
Over de paper
Digital Twins van logistieke voertuigen verbeteren de besluitvorming. Zij identificeren het optimale voertuig voor specifieke taken. Denk hierbij aan het beoordelen van het vermogen van een LZV (EcoCombi ~25 meter) of een Super EcoCombi (~32 meter) om rotondes te nemen. Of het voorspellen van toekomstige bandenslijtage op basis van telemetriegegevens. HAN Automotive Reseach heeft gevalideerde multibody-modellen ontwikkeld van LZV’s en SEC’s. Deze paper introduceert een geautomatiseerde workflow die echte infrastructuur modelleert en realistische simulatie-inputs integreert. Rotondes op geplande routes worden gedetecteerd aan de hand van kaartgegevens, waarbij wegbreedtes worden afgeleid uit satellietbeelden via computervisie. Omdat FMS-data geen bandenkrachtmetingen bevat die nodig zijn voor slijtagevoorspelling, worden deze krachten berekend met Digital Twin modellen die gebruikmaken van MF Tyre-modellen en FMS-bestuurdersinput zoals sturen en gasgeven. De simulatiehulpmiddelen worden verpakt in FMU-modellen en uitgerold via Docker-containers voor een gestroomlijnde toepassing.