Hardware en software
Hier vind je meer informatie over de voorzieningen en hulpmiddelen die je werk voor de HAN ondersteunen. Denk aan smartboards in je klaslokaal, een laptop met randapparatuur, maar ook aan hulpmiddelen voor op je werkplek bij de HAN én je werkplek thuis.
Vragen over hardware en software
In Teams is het openbare Team ´Onderwijs/Leren en werken met ICT- Ondersteuning´ aangemaakt waar je lid van kunt worden. In dat team zitten collega's klaar om in een chat- of videogesprek uitleg te geven over werken met Teams en andere applicaties. Daar kun je naast technische en functionele vragen ook onderwijskundige vragen stellen en antwoorden vinden.
Volg om lid te worden de volgende stappen:
- Ga naar: Microsoft Office Teams (volg de link of klik in Teams op 'Lid worden of team maken')
- Voer in het blok 'Lid worden van een team met een code' de code '1zkr6ib' in
- Klik vervolgens op 'Lid worden van team'
- Je bent nu lid van het Team en kunt je vraag stellen door in de balk onderaan je vraag te typen.
Kun je niet in Teams of heb je een andere vraag? Neem dan via dit online formulier contact op met ASK HAN. Liever telefonisch contact? Bel: (024) 353 0500 (optie 1).
Heb je een vraag of opmerking over de inhoud van de Leren en werken met ICT pagina's, mail dan naar redactie.dlwo@han.nl.
In veel klaslokalen bevinden zich professionele webcams (Polycam) in combinatie met een digitaal touchscreen (Ctouch). De opstelling is vast en heeft een vaste beelduitsnede rondom het scherm. Wat de fysieke student ziet vanuit het klaslokaal, ziet de online student ook. De studenten komen vanwege privacy dus niet in beeld. Hierdoor kunnen studenten op afstand ook je college volgen.
De poly webcam camera is eenvoudig op je laptop aan te sluiten als ‘externe webcam’ via een vaste USB-kabel waar ook de HDMI-kabel van het scherm aan vast zit. Bekijk hieronder de referentiekaarten hoe je dat doet.
Meer informatie
Er worden nog steeds nieuwe webcams in lokalen geplaatst. Bekijk de lokalenlijst met poly webcams op Insite (inloggen met je HAN-account). Check regelmatig de lijst voor de meest actuele situatie.
Koppelen MS Whiteboard aan een Smartboard
In de pdf hieronder staat ook informatie over het gebruik van de Whiteboard app, een handige app die zorgt dat het Smartboard direct gedeeld kan worden via Teams.
Iedere medewerker van de HAN kan via self-service een AV-middel reserveren. Tot de audiovisuele middelen behoren onder andere videocamera's en laptops. De aanwezige AV middelen kunnen per gebouw verschillen.
Meer informatie over het reserveren van audio visuele middelen vind je op Insite (inloggen met je HAN-account).
Als medewerker krijg je de beschikking over een laptop, benodigde software en randapparatuur. Het aanbod van ICT-middelen voor de werkplek wordt jaarlijks herzien en zo goed mogelijk afgestemd op vragen vanuit de organisatie (in afstemming met de budgethouders/leidinggevenden).
Kijk voor meer informatie op Insite (inloggen met je HAN-account) hoe je hardware, randapparatuur en/of software kunt aanvragen. Daar vind je ook informatie over het tijdelijk hardware of randapparatuur reserveren en lenen.
SURFspot is een webwinkel voor software en hardware. Via SURFspot kunnen studenten en medewerkers van de HAN software of hardware kopen met onderwijskorting. Je HAN-account wordt gebruikt om te controleren of je student of medewerker bent aan de HAN.
De afhandeling, levering en betaling van de goederen wordt geregeld door SURFspot.
Let op! Zelf bestelde producten kunnen niet gedeclareerd worden. Heb je iets nodig om je werk uit te voeren? Kijk dan op Insite hoe je hardware en/of software kunt aanvragen (inloggen met je HAN-account).
De Thuiswerkregeling (inloggen met je HAN-account) biedt medewerkers de ruimte om hybride te werken: zowel thuis als op de HAN. Natuurlijk moet dit passen bij de aard van je werk, bij de wet- en regelgeving (zoals de Arbowet) en de fiscale richtlijnen. Hierover ga je in gesprek met je leidinggevende.
Kun je niet in Teams of heb je een andere vraag? Neem dan via dit online formulier contact op met ASK HAN. Liever telefonisch contact? Bel: (024) 353 0500 (optie 1).
Heb je een vraag of opmerking over de inhoud van de Leren en werken met ICT pagina's, mail dan naar redactie.dlwo@han.nl.
Werkt een applicatie niet optimaal? Kijk dan eerst op www.hanstoring.nl. Vanwege een storing kan het zijn dat applicaties tijdelijk niet goed werken.
Als er niets op hanstoring.nl staat: neem contact op via Ask@han.nl.