Toetsing
Toetsen, inleveren en beoordelen wordt op de HAN voornamelijk digitaal uitgevoerd. Diverse toetsvormen, ICT-middelen, digitale certificatie en HAN-beleid maken dit mogelijk.
Binnen de HAN maken we gebruik van verschillende digitale toets- en inlevervormen, ondersteund door diverse ICT-middelen. Zowel docenten als studenten profiteren van slimme digitale voorzieningen, zoals: het digitaal maken en inleveren van toetsen, het geven en ontvangen van feedback, en het inzien van resultaten.
Informatie over toetsing
Bij de HAN maken we gebruik van digitale toetsing en digitaal inleveren en beoordelen. Dit doen we met zorgvuldig georganiseerde processen, geavanceerde digitale tools en actieve betrokkenheid van docenten en studenten.
Docenten kunnen toetsing op verschillende manieren benaderen: door tussentijdse metingen om de ontwikkeling van studenten te volgen (formatieve toetsing) en door aan het einde van een semester de kennis, inzicht en vaardigheden te beoordelen (summatieve toetsing).
Toetsbeleid en -processen binnen de HAN
De HAN biedt opleidingen concrete handvatten en afspraken voor toetsbeleid, digitale toetsing en de inzet van AI in toetspraktijken.
Samenwerkingen
Voor de realisatie van optimale digitale toetsing en beoordeling binnen de HAN maken we onderdeel uit van de volgende samenwerkingsverbanden:
- Multidisciplinair team Digitaal Toetsen
- HAN leernetwerk Toetsing (inloggen met HAN-account)
- Landelijke Community Digitaal Toetsen
- Npuls digitaal toetsen en ontwikkelen
Contact
Voor algemene vragen en ondersteuning kun je contact opnemen met Ask@HAN.nl. Academiespecifieke vragen over digitaal toetsen stel je aan de decentraal functioneel beheerders van je academie. Voor zaken die op centraal niveau spelen neem je contact op met het centrale MDT Digitaal Toetsen.