Debra Trampe

Ik ben gefascineerd door menselijk gedrag. Dat staat aan de basis van het hele economische domein. Het is belangrijk continu kritisch te blijven kijken naar hoe je klanten zich gedragen. En naar wat ze verwachten.

Onderzoeksteam lectoraat Customer Insights

Niets is zo veranderlijk als de mens. Logisch, want de wereld om ons heen verandert continue. Technologisch, maatschappelijk, noem maar op. Daarom moeten we als onderzoekers steeds een vinger aan de pols houden. Zodat bedrijven en organisaties mee kunnen veranderen. En voor hun huidige en potentiële klanten steeds waarde toe kunnen blijven voegen. 

Debra Trampe

Over Debra

Expertises:

  • Customer insights
  • Klantinzicht
  • Consumentengedrag
  • (Big) data analyse
  • Waardecreatie
  • Doelgroepen
  • Segmentatie
  • Communicatie

Het associate lectoraat Customer Insights

Hoe kan je op basis van inzicht in je (potentiële) klant duurzame waarde creëren voor de stakeholders van je organisatie? Ons lectoraat doet onderzoek om antwoord op deze vraag te krijgen. Ook voegen we kennis toe aan onderwijsprogramma’s van de HAN. 

Artikelen

workshop op het vereniging hogescholen congres 2024 over multidisciplinair samenwerken tijdens het toegankelijke mondzorgproject van o.a. lectoraat human communication development.
De onderzoekers van de HANDebra Trampe en Daphne Hachmang
Coverbeeld vrouw met loep, onderzoekers van de HAN (NH)

Projecten

Communicatie tussen artsen en patiënten

​De interactie tussen arts en patiënt is cruciaal voor goede zorg. Wat verwachten patiënten van hun gesprek met een ziekenhuisarts? En hoe beleven zij zo’n gesprek? Deze kennis kan helpen bij het verbeteren van de interactie tussen arts en patiënt.

naar hartslag in arm

Gemeentelijke klantreizen

'De inwoner centraal' is een belangrijk uitgangspunt bij gemeenten. We ontwikkelden een openbare tool die gemeenten helpt om onderbouwde keuzes te maken in hun communicatie met inwoners. De tool is gebaseerd op een omvangrijk en representatief onderzoek.

bekijken brochures van reizen

Communicatie in Smart Mobility (SCRIPTS) 

Slim vervoer betekent veel online contact met de klant en achter de schermen veel afstemmen tussen betrokken partijen. Wat komt daarbij kijken? Het Lectoraat Human Communication Development en het Associate Lectoraat Customer Insights en Online Interactie participeerden in dit project.

station scherm met bustijden

Dearly rouwverwerkingsapp

Heb je een dierbare verloren? Rouwverwerking kost tijd. Wellicht heb je lotgenoten en hulpverleners nodig om mee te praten. Rouwverwerkingsapp Dearly helpt je bij het rouwproces.

troost vrouw

Effectieve social media content voor gemeenten

Hoe kunnen gemeenten hun doelgroep effectief bereiken via social media? Door middel van literatuuronderzoek, statistieken en een inhoudsanalyse onderzoeken we wat goed lopende berichten zijn op de LinkedIn, Facebook en Instagram pagina's van gemeenten Doetinchem, Lingewaard en Winterswijk.

beeld ten behoeve van project content voor social media lectoraat Customer Insights

Toegankelijke mondzorg in Arnhem Presikhaaf

Hoe kunnen we mondzorg voor mensen met een kwetsbare positie in de maatschappij toegankelijker maken? Academische Kliniek Mondzorg Arnhem (AKMA) heeft de ambitie om mondzorg toegankelijker te maken voor kwetsbare groepen in de wijk Presikhaaf. In dit onderzoek proberen we inzicht in de bewoners van de wijk te krijgen, om vervolgens in communicatie over mondzorg de juiste snaar te raken.

Groepsfoto talent academy mondzorgproject definitieve versie

Betrokkenheidsprofielen en communicatiestrategie

Een informatiebijeenkomst was altijd vrij standaard om inwoners te betrekken bij beleid. Dit vraagt echter om een hoge betrokkenheid en je bereikt er niet alle inwoners mee. Er zijn meer manieren om inwoners te bereiken, zeker online. De gemeenten Utrecht en Overbetuwe wilden hier graag hulp bij.

achter laptop met Studielink pagina

Publicaties

Er verschijnen regelmatig publicaties van Debra Trampe met betrekking tot haar onderzoeken rondom het onderwerp 'Customer Insights'.