Tamara van Schilt-Mol
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen
Elke dag ziet er anders uit, maar mijn focus is helder: via toetsing het onderwijs beter maken. Daarvoor kom ik overal. Ik werk samen met studenten, docenten en onderzoekers binnen en buiten de HAN. Met mijn team onderzoek ik wat leraar, leerling en school nodig hebben voor en binnen een effectief programma van beoordelen en beslissen.
Alle hogescholen heb ik al wel een keertje van binnen gezien. Ik doe met mijn team namelijk niet alleen onderzoek binnen mijn onderzoeksprogramma. Ik werk ook als adviseur voor opleidingen binnen én buiten de HAN. En voor scholen in het primair, voortgezet en middelbaar onderwijs. Praktijkgericht onderzoek gaat niet alleen om kennis vergaren, maar juist ook om het delen van die kennis met (toekomstige) professionals. Daarom ontwikkelden we een toetsspel en organiseren we ieder jaar een toetsconferentie op de HAN. Er valt nog genoeg te leren én te doen rondom eigentijds beslissen en beoordelen.
Nevenfuncties
- lid adviescommissie doorstroomtoetsen CvTE (bezoldigd)
- (inkomend) lid raad van toezicht OMO (bezoldigd)
- lid raad van toezicht Borgesius Stichting Oudenbosch (bezoldigd)
- lid onderwijscuratorium NIPV (bezoldigd)
- redactielid Examens (onbezoldigd)
- eigenaar Statim – onderzoek en advies (bezoldigd)
Publicaties
Er verschijnen regelmatig publicaties van Tamara van Schilt-Mol met betrekking tot haar onderzoeken rondom het onderwerp 'toetsen en beoordelen'.
Het lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen
Beoordelen en beslissen staat volop in de belangstelling. Het wordt voor iedereen in het onderwijs duidelijker dat het anders moet én kan. Ons lectoraat richt zich op de vraag hoe je een eigentijds programma van beoordelen en beslissen inricht.
Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar onderzoeksnieuws en activiteiten in een digitale nieuwsbrief. Je vindt er informatie over projecten waaraan we werken, samenwerkingen, bijeenkomstkomsten, spellen en handige tools.