Wietske Kuijer-Siebelink
Ik ben altijd op zoek naar onderwijs dat kan inspelen op veranderingen in het werkveld. Van initieel opleiden tot leven lang ontwikkelen. Onderwijs dat beroepsbeoefenaren opleidt die vanuit een stevige kennisbasis adaptief en innovatief kunnen handelen. Die over de grenzen van het eigen vakgebied heen durven te kijken en hun verantwoordelijkheid nemen om het vak en vakgebied vooruit te helpen.
Ik vind het belangrijk leer-werkomgevingen te onderzoeken en te ontwikkelen waarin ècht samen gewerkt en geleerd wordt rondom actuele vraagstukken uit de beroepspraktijk. Op die manier wil ik bijdragen aan goed beroepsonderwijs. Ik ondersteun graag docenten, opleiders en professionals als sturende kracht van vernieuwing en vind het van belang om de wetenschappelijke kennisbasis rondom responsief beroepsonderwijs te verstevigen.
Nevenfuncties
- Senior onderzoeker kenniscentrum Publieke ZaakHANSenior onderzoeker kenniscentrum Publieke ZaakHANSenior onderzoeker kenniscentrum Publieke ZaakHANSenior onderzoeker Radboudumc Health Academy
- Teamlid Innovatieve Leeromgeving (Smart Region)
Het Lectoraat Responsief Beroepsonderwijs
Wat zijn goede manieren om studenten en professionals te helpen ‘ergens goed in te worden’? Ons lectoraat wil de ontwikkeling van vakbekwaamheid zo goed mogelijk begeleiden.
Installatie Wietske
Op donderdag 6 oktober 2022 is Wietske Kuijer-Siebelink geinstalleerd tot Lector Responsief beroepsonderwijs. Lees haar rede en bekijk de video terug.
- Installatierede: Samenspel, Leren voor verandering in werk en samenleving (pdf)
- In gesprek met (video)
- Opname Inauguratie (video)
Publicaties
Er verschijnen regelmatig publicaties van Wietske Kuijer-Siebelink met betrekking tot haar onderzoeken rondom het onderwerp 'Responsief Beroepsonderwijs'.
Abonneer op onze nieuwsbrief
Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar nieuws en activiteiten in een digitale nieuwsbrief. Je vindt er informatie over een nieuwe opleiding, de leukste collegetours en de laatste onderzoeksresultaten of samenwerkingen.