Cursus Google Analytics (gevorderden)

Deelnemer aan de cursus Google Analytics (GA4) achter een laptop aan het werk aan een data analyse op de HAN campus Arnhem
Meld je aan
Startdatum is nog niet bepaald
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod

Startdatum is nog niet bepaald

Je hebt GA4 (eerder Analytics) in de basis ingesteld. Je kunt meten en rapportages lezen. Nu wil je er alles uit halen. Je marketingactiviteiten sturen op resultaat. En de veranderingen baseren op cijfers. Toe aan de vervolgstap? Word GA4 expert! Meld je aan voor deze Google Analytics cursus.

In het kort

    2 dagdelenDuur
    9 uur in totaalStudiebelasting
    3 uurContacturen
    € 495,-Kosten
    Als HAN alumnus Business & Communicatie krijg je 10% korting op deze opleiding. Lees hier de voorwaarden.
    btw-vrij

Voor wie is deze cursus?

Je wilt je verder verdiepen in GA4 (eerder Google Analytics). Is deze cursus voor gevorderden iets voor jou?

  • Je werkt regelmatig met GA4 (Google Analytics) of hebt een cursus Google Analytics (basis) gevolgd.
  • Je weet hoe je standaardrapportages in GA4 (Google Analytics) analyseert en interpreteert. 
  • Je hebt ervaring met het meten van marketingactiviteiten in GA4 (Google Analytics). Je wilt je kennis en ervaring vergroten.
  • Je bent bekend met termen als conversie-optimalisatie en usability en wilt dit effect leren toepassen.

Programma cursus Google Analytics (gevorderden)

Je gaat tijdens deze gevorderdencursus dieper in op de mogelijkheden van GA4 (Google Analytics). Je maakt, analyseert en interpreteert rapportages. Met als doel: GA4 gebruiken om je website en andere marketingactiviteiten resultaatgericht in te zetten. Je kijkt dus ook naar mogelijkheden voor optimalisatie.

Deze onderwerpen komen aan bod:

  • de voordelen en mogelijkheden van het inzetten van GA4;
  • effectief en efficiënt meten door het implementeren van een webanalytics meetplan;
  • analyseren en optimaliseren met het REAN KPI-model;
  • informatie in rapportages segmenteren met GA4 segmenten;
  • het vormgeven van rapportages op maat met GA4 aangepaste rapporten; 
  • meten en optimaliseren van webshops met GA4 e-commerce tracking;
  • resultaten achterhalen van ingezette marketingmiddelen met de multichannel trechters en toeschrijvingen;
  • filteren van informatie uit rapportages met GA4 filters;
  • meetbaar maken van webfunctionaliteiten zonder inzet van IT en webbouwers met Google Tagmanager.

Er is volop ruimte voor relevante praktijkvoorbeelden en je eigen praktijkcase.

stel je vragen 

Ontvang persoonlijk advies

Wil je een post-hbo opleiding volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.

Tzveta Hristova

Adviseur post-hbo opleidingen Marketing
persoonlijk adviseur post-hbo opleidingen (digitale) marketing Tzveta.

Angelique Slotboom

Adviseur post-hbo opleidingen Marketing & Sales
medewerker post-hbo opleidingen hogeschool arnhem en nijmegen Angelique Slotboom

Verdere informatie

Volg ons op social media

Contact

Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.

internationaal