Cursus Leergang Google Analytics (professional)
Startdatum is nog niet bepaald
Je hebt GA4 in de basis ingesteld. Je kunt meten en rapportages lezen. Nu wil je er alles uit halen. Je marketingactiviteiten sturen op resultaat. En de veranderingen baseren op cijfers. Toe aan de vervolgstap? Word GA4 expert! Meld je aan voor deze Google Analytics cursus.
In het kort
Voor wie is deze leergang?
Je wilt de basisbeginselen van GA4 leren. En je verdiept je daarna graag verder in de tool. Hoe stel je rapportages in en interpreteer je ze? Welke informatie gebruik je voor optimalisatie? Je zoekt een praktische cursus en wilt graag direct aan de slag. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatie- of marketingmedewerker, ondernemer of zzp-er. Iedereen die meer wil weten over GA4 is welkom. Een instapniveau is niet vereist.
Programma leergang Google Analytics Professional
Deze leergang bestaat uit een basiscursus (3 dagdelen) en een cursus voor gevorderden (2 dagdelen). Je leert stap voor stap hoe GA4 werkt. Daarna ga je dieper in op de mogelijkheden van GA4 (eerder Google Analytics). Je maakt, analyseert en interpreteert rapportages. Met als doel: GA4 gebruiken om je website en andere marketingactiviteiten resultaatgericht in te zetten. Je kijkt dus ook naar mogelijkheden voor optimalisatie.
Google Analytics cursus (basis)
Dit zijn de onderwerpen:
- introductie: meten met behulp van webanalytics tools;
- doelstellingen, KPI’s en targets bepalen en toepassen voor effectieve webanalyse;
- de werking en do’s & don’ts van GA4;
- meten, analyseren en optimaliseren van marketingmiddelen (o.a. websites);
- analyseren en interpreteren van data uit GA4 rapportages;
- koppelingen tussen Google Ads, Google Search Console en GA4;
- relevante praktijkvoorbeelden analyseren en toepassen op je eigen case.
Google Analytics cursus (gevorderden)
Dit zijn de onderwerpen:
- de voordelen en mogelijkheden van het inzetten van GA4;
- effectief en efficiënt meten door het implementeren van een webanalytics meetplan;
- analyseren en optimaliseren met het REAN KPI-model;
- informatie in rapportages segmenteren met GA4 segmenten;
- het vormgeven van rapportages op maat met aangepaste rapporten;
- meten en optimaliseren van webshops met GA4 e-commerce tracking;
- resultaten achterhalen van ingezette marketingmiddelen met de multichannel trechters en toeschrijvingen;
- filteren van informatie uit rapportages met filters;
- meetbaar maken van webfunctionaliteiten zonder inzet van IT en webbouwers met Google Tagmanager.
Er is tijdens beide cursussen volop ruimte voor relevante praktijkvoorbeelden en je eigen praktijkcase.
E-Commerce A
De leergang Google Analytics Professional is onderdeel van de opleiding E-commerce A.
Ontvang persoonlijk advies
Wil je een post-hbo opleiding volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.
Tzveta Hristova
Adviseur post-hbo opleidingen MarketingAngelique Slotboom
Adviseur post-hbo opleidingen Marketing & SalesVerdere informatie
Nieuwsgierig?
Contact
Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.
- Mail ons: deeltijd.marketingsales@han.nl
- Liever bellen? 024 - 353 0500
- Openingstijden: op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur