Cursus Marketing Management
De opleiding start11 maart 2025
De omgeving van je organisatie geeft je allerlei nuttige informatie. Wat speelt er, welk beeld hebben mensen van je organisatie? Wat zijn oorzaken en gevolgen? En oplossingsrichtingen? Leer meer over marketing, het marketingdomein en commerciële beleidsvorming. Volg de cursus Marketing Management!
In het kort
Voor wie is de cursus Marketing Management?
Je wilt meer kennis opdoen op het gebied van marketing. Je bent op zoek naar inzicht in de interne en externe omgeving van je organisatie en wilt weten hoe je hierop strategisch kunt anticiperen. Je bent bijvoorbeeld teamleider, leidinggevende, manager, coördinator, managementadviseur of managementtrainee. Of je wilt doorgroeien naar een dergelijke functie. Bekijk ook de toelatingseisen.
Programma Marketing Management
Belangrijke elementen in het programma van deze opleiding zijn het werken met Business model canvas en het Waardepropositiecanvas.
Deze onderwerpen komen aan bod:
- De kern van marketing;
- Missie, waardestrategie en marktafbakening;
- Het strategische marketingplanningsproces;
- Business model canvas;
- Externe analyse;
- Waardepropositiecanvas;
- Marketingdoelstellingen en – strategieën;
- Interne analyse;
- Opstellen van strategische scenario's;
- Opstellen van een veranderplan.
Marketing is geen verkooppraatje, het is een verbetering van je bedrijfsoutput!"
Advies nodig?
Heb je nog vragen over de opleiding Marketing Management? Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan! Tijdens het gesprek bespreken we of de opleiding aansluit bij jouw verwachtingen, ambities en mogelijkheden. Het adviesgesprek plannen we op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams.
Het leren van de behoeften van je klanten, maar ook bepalen wie je klanten zijn, is absoluut cruciaal voor de opbouw en het succes van je product. Linking what you want with knowing how you get it, dat leer je tijdens deze cursus."
Verdere informatie
Robert van der Cruysen
Robert van der Cruysen is zelfstandig strategisch adviseur. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring in diverse sectoren zoals de ICT, financiële dienstverlening, kapitaalgoederen en de maakindustrie. In diverse management- en directierollen was hij zowel commercieel als operationeel eindverantwoordelijk. Daar werkte hij aan het opstellen en realiseren van strategieën, reorganisaties, business development, het helpen ontwikkelen van mensen en het lanceren van nieuwe producten en diensten. Inmiddels helpt hij bedrijven om relevant te blijven met zijn eigen adviespraktijk. Robert streeft er naar om complexe materie eenvoudig te maken zonder daarbij essentiële zaken uit het oog te verliezen. Hij doceert sinds 2019 aan de HAN.
Verder studeren
Marketing Management is een module van de post-hbo opleiding Bedrijfskunde. Met je certificaat van deze module kun je instromen in de post-hbo opleiding Bedrijfskunde.
Het is ook mogelijk om in plaats van de hele post-hbo opleiding Bedrijfskunde, losse modules te volgen. Je volgt een losse module samen met deelnemers die hebben gekozen voor het volgen van de hele opleiding. Nadat je de action learning opdracht met een voldoende hebt afgesloten krijg je een certificaat. Besluit je op een later moment de gehele opleiding te gaan volgen? Met je certificaat voor het behalen van de losse module(s) kun je vrijstelling aanvragen. Ook ontvang je een korting van €795,- euro op de prijs van de post-hbo opleiding.
Bekijk ons volledige aanbod
Wil jij je nóg verder verdiepen op het gebied van Bedrijfskunde? Kijk dan ook op de overzichtspagina van HAN Management & Organisatie.
Nieuwsgierig?
Contact
Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.
- Mail ons: management.organisatie@han.nl
- Liever bellen? 024 - 353 0500
- Openingstijden: op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur