Cursus Social Media (basis)

Deelnemers aan de cursus Social Media werken samen achter hun laptop op de HAN campus Arnhem
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod

De opleiding start29 januari 2025

Social media bieden je organisatie enorme kansen. Om producten/diensten te promoten en verkopen. Of je imago te verbeteren. Maar hoe zet je social media succesvol in? Hoe bereik je je doelgroep en bind je mensen aan je organisatie? Je leert het tijdens de praktische cursus Social Media (basis).

In het kort

    5 avonddelenDuur
    24 uur in totaalStudiebelasting
    hboNiveau
    € 995,-kosten
    Als HAN alumnus Business & Communicatie krijg je 10% korting op deze opleiding. Lees hier de voorwaarden.

Voor wie is de cursus Social Media (basis)?

Je wilt meer weten over de mogelijkheden, kansen en valkuilen van social media, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Tiktok. Je bent benieuwd hoe je social media succesvol en resultaatgericht inzet. En bent bijvoorbeeld: marketing- of communicatiespecialist, verkoop- of klantenservicespecialist, ondernemer of zzp’er. Ook als je vanuit een andere functie meer wilt weten over social media ben je van harte welkom. Ga jij graag praktisch aan de slag tijdens een up-to-date cursus? Dan is de cursus Social Media (basis) van de HAN iets voor jou.

Programma van de cursus Social media (basis)

Tijdens deze praktisch opgezette cursus ga je zelf actief aan de slag met de mogelijkheden van social media. Je werkt toe naar een resultaatgericht socialmediaplan voor je eigen organisatie. Deze moet je presenteren en verdedigen.

De onderwerpen die aan bod komen:

  • Welke socialmediaplatforms zijn populair en hoe verschillen ze van elkaar?
  • Hoe maak je content (bijv. Reels en TikToks)? Welke tools kun je hiervoor gebruiken?
  • Het bepalen van je doelgroep, en het in kaart brengen van hun wensen
  • Hoe verzin je content?
  • Hoe bepaal je welke social media kanalen je wil gebruiken?
  • Hoe bepaal je jouw tone-of-voice?
  • Hoe maak je contentrubrieken?
  • Hoe vaak wil je posten?
  • Hoe krijg je content bij jouw doelgroep?
  • Hoe ga je om met reacties?
  • Hoe evalueer je de voortgang?

E-commerce A

De cursus Social Media (basis) is onderdeel van de opleiding E-commerce A: online marketing en verkoop. Wil je naast Social Media (basis) je kennis verder verbreden op het gebied van Online Marketing? Kijk dan of de opleiding E-commerce A iets voor je is. 

Kom kennismaken
 

Open Avond 12 maart

Is de cursus Social Media (basis) iets voor jou? Kom naar de Open Avond in Arnhem (Ruitenberglaan 31) en stel al je vragen. Deze opleiding heeft dan het volgende programma:

18:00 - 21:00 uur    Persoonlijk 1-op-1 gesprek met één van onze adviseurs
18:00 - 21:00 uur    Stand op de informatiemarkt

Je kunt je nu al vooraanmelden voor de Open Avond, dan geven we je een seintje zodra de aanmelding open gaat. Meld je aan via onderstaande button. 

Oriëntatiemarkt HAN post-hbo en cursussen Marketing & Sales tijdens de Open Avond
stel je vragen 

Ontvang persoonlijk advies over de cursus Social Media (basis)

Wil je de cursus Social Media volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.

Tzveta Hristova

Adviseur post-hbo opleidingen Marketing
persoonlijk adviseur post-hbo opleidingen (digitale) marketing Tzveta.

Angelique Slotboom

Adviseur post-hbo opleidingen Marketing & Sales
medewerker post-hbo opleidingen hogeschool arnhem en nijmegen Angelique Slotboom

Verdere informatie

Volg ons op social media

Contact

Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.

internationaal