Cursus Social Media (gevorderden)
De opleiding start10 april 2025
Social Media zijn nog altijd razend populair. Ben je actief op de socials maar wil je je kennis uitbreiden? Content maken die van het scherm spat? Tijdens de cursus Social Media (gevorderden) ligt de nadruk op uitvoering, niet alleen content delen maar ook bedenken en creëren. Meld je aan!
In het kort
Voor wie is de cursus Social Media (gevorderden)
De cursus Social Media voor gevorderden is ideaal voor marketing- en communicatiespecialisten die meer praktische vaardigheden op willen doen op het gebied van social media. Of voor professionals die een baan binnen social media ambiëren. Het is minder geschikt voor professionals die uitsluitend strategisch met social media willen werken. Professionals en social experts die meer strategische kennis op willen doen, raden wij aan om te kijken bij de cursus Contentmarketing & Contentstrategie.
Waarom de cursus Social Media voor gevorderden volgen?
- Gericht op uitvoering: Ontworpen voor deelnemers die actief willen leren creëren, niet alleen coördineren.
- Expertise vanuit het werkveld: Je krijgt les van docent Bart Kampschreur, social media expert die werkt(e) met bekende merken als Electronic Arts, Ravensburger, Walibi en Logitech.
- Bewijs van deelname: Toon je nieuw verworven vaardigheden en kennis met een bewijs van deelname!
Volg een proefcollege Social Media (gevorderden) 6 februari
Twijfel je of de cursus Social Media (gevorderden) iets voor je is? Kom naar het proefcollege op 6 februari en maak kennis met de opleiding en docent Bart Kampschreur. Je krijgt een goed beeld van de opleiding en wat je kunt verwachten. Ook is er volop ruimte voor het stellen van je vragen. Het proefcollege vindt plaats via Teams. Interesse? Meld je aan via onderstaande button
Wat ga je leren tijdens de cursus Social Media (gevorderden)?
Tijdens de cursus Social Media (gevorderden) ga je met name praktisch aan de slag. Na de cursus ben je klaargestoomd om je eigen content naar een hoger niveau te tillen. Onderwerpen die voorbijkomen tijdens de cursus:
- Contentcreatie fundamenten: Basisbeginselen van effectieve contentcreatie voor social-media-platforms, gericht op het boeien van je publiek.
- Platform-specifieke strategieën: Verdiep je in de unieke kenmerken en best practices voor platforms zoals TikTok, Instagram, LinkedIn en Facebook.
- Tooling en equipment: Wat heb je nodig om jouw content te maken? Spoiler: waarschijnlijk minder dan je denkt!
- Visuele verhalen vertellen: Leer hoe je boeiende verhalen kunt bedenken en vertellen via beelden en video's, essentieel voor platforms zoals Instagram en TikTok.
- Analytics en prestatiemeting: Begrijp hoe je de impact van je content kunt meten met behulp van analytics, en hoe je deze inzichten kunt gebruiken voor continue verbetering.
- Creatieve content-experimenten: Experimenteer met verschillende soorten content en formaten om te zien wat het beste resoneert met je doelgroep.
- Contentplanning en productie: Leer hoe je een contentkalender kunt opstellen en beheren, en hoe je efficiënt content kunt produceren.
- Hands-on-ervaring: Door praktische opdrachten pas je geleerde tactieken direct toe.
Open Avond 12 maart
Is de cursus Social Media (gevorderden) iets voor jou? Kom naar de Open Avond in Arnhem (Ruitenberglaan 31) en stel al je vragen. Deze opleiding heeft dan het volgende programma:
18:00 - 21:00 uur Persoonlijk 1-op-1 gesprek met één van onze adviseurs
18:00 - 21:00 uur Stand op de informatiemarkt
Je kunt je nu al vooraanmelden voor de Open Avond, dan geven we je een seintje zodra de aanmelding open gaat. Meld je aan via onderstaande button.
Programma van de cursus Social Media (gevorderden)
Tijdens de cursus Social Media (gevorderden) volg je 8 bijeenkomsten waarbij elke bijeenkomst een ander onderwerp centraal staat. Theorie en praktijk wisselen elkaar af maar de focus ligt met name op de uitvoering. Praktisch aan de slag dus! Je sluit de cursus af met een eindpresentatie waarbij de focus ligt op creativiteit.
Avond 1: Inleiding en fundamentals van contentcreatie
- Overzicht van de cursus, doelen en verwachtingen.
- Basisbeginselen van effectieve contentcreatie voor social media platforms.
- Het belang van het boeien van je publiek met kwalitatieve content.
- Ontdekken wat je leuk/boeiend/interessant vindt!
Avond 2: Content maken met je smartphone!
- Basisprincipes en technieken van smartphonefotografie en -film.
- Tips voor het maken van verrassende content door creatief gebruik te maken van je omgeving.
- Praktische oefeningen en het gebruik van apps en accessoires.
Avond 3: Storytelling: hoe trek je en behoud je de aandacht?
- Diepgaande focus op storytelling als middel om te verbinden met het publiek.
- Structuur en elementen van een boeiend verhaal.
- Praktijkvoorbeelden en oefeningen in storytelling.
Avond 4: Platform-specifieke strategieën
- Verdieping in de unieke kenmerken en best practices voor platforms zoals TikTok, Instagram, LinkedIn en Facebook.
- Praktische voorbeelden en technieken voor het creëren van platformspecifieke content.
- Begin maken met van long-form naar short-form!
Avond 5: Van long-form naar short-form
- Praktijkoefening: spelen in een podcast.
- Zoeken naar highlights en dit verwerken tot social content.
Avond 6: Analytics, prestatiemeting en creatieve content-experimenten
- Introductie in analytics en het meten van contentprestaties.
- Het gebruiken van analytics voor continue verbetering: “wat BETEKENT dit nou?”
- Het experimenten met verschillende contentvormen en -formaten.
Avond 7: Contentplanning, productie en eindpresentatie
- Het opstellen en beheren van een contentkalender.
- Technieken voor efficiënte contentproductie.
- Voorbereiding en uitvoering van de eindpresentatie, waarin cursisten hun geleerde vaardigheden demonstreren.
Avond 8: Eindpresentatie
- Klassikale presentatie waarin je jouw nieuwe skills demonstreert.
- Indien voldoende, ontvang je een certificaat van deelname.
Jouw toekomst
Na afronding van de opleiding heb je de handvatten om opvallende concepten te bedenken en ze zelf tot leven te brengen. Je bent klaar om de dynamische wereld van social media te betreden met kennis, vaardigheden en een creatieve mindset.
Ontvang persoonlijk advies
Wil je de cursus Social Media (gevorderden) volgen? Heb je nog vragen, voordat je definitief besluit? Vraag een adviesgesprek aan. Tijdens een adviesgesprek kun je je verwachtingen toetsen en bespreken of de opleiding aansluit bij jouw ambities. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams. Meer weten? Neem via onderstaande links contact op met onze adviseurs.
Tzveta Hristova
Adviseur post-hbo opleidingen MarketingAngelique Slotboom
Adviseur post-hbo opleidingen Marketing & SalesVerdere informatie
Nieuwsgierig?
Contact
Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.
- Mail ons: deeltijd.marketingsales@han.nl
- Liever bellen? 024 - 353 0500
- Openingstijden: op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur