Maak kennis met Commerciële Economie

Meld je aan
De opleiding start 1 keer per jaar
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
  • Studiekeuzegesprek
    Stel al je vragen aan een specialist
Open Dagen
Meelopen, Proefstuderen etc.
  • 11jan
    Open Dag
    Nijmegen - 10:00 - 15:00
  • 18jan
    Open Dag
    Arnhem - 10:00 - 14:00
  • Proefstuderen
    Plan nu een afspraak in

Jouw toekomst met Commerciële Economie

Commercieel talent is overal nodig. Kies je sales? Dan ga je verkoopgesprekken voeren, onderhandelen en netwerken. Of toch marketing? Dan onderzoek je de markt en gebruik je tools om je klant (online) te bereiken. In de nationale of internationale markt!

Wat kan je worden met Commerciële Economie

Studenten vertellen

Wat wil je later worden?

Wat kun je worden met Commerciële Economie?

Je kunt bij (internationale) grote en kleine commerciële bedrijven aan de slag. Omdat bijna iedere organisatie een marketing- en/of salesafdeling kent, kan je in veel verschillende branches en bedrijven terecht. Denk aan: productiebedrijven, handelsondernemingen en reclamebureaus. Maar ook bij de overheid en in de zorg zijn commerciële talenten nodig. Of begin voor jezelf! Het Centrum voor Ondernemerschap kan je daarmee verder helpen tijdens je studie. Zo is CE-alumnus Pascal Ninaber mede-eigenaar van Upbeatles, een bedrijf dat online en offline quizzen verzorgt. Lees hier zijn verhaal.

  • Accountmanager

    Je bent het directe aanspreekpunt van een bedrijf voor de (internationale) klant. Je beheert en managet jouw klantenbestand. Dat zijn je zogenaamde accounts. Je bent bezig met relatiebeheer, voert verkoopgesprekken en hebt veel (internationaal) klantcontact.

  • Online marketeer

    Als marketeer zoek je steeds nieuwe manieren om je klanten te bereiken en je bedrijf online in de spotlights te zetten. Hiervoor gebruik je vaak digitale technologieën zoals zoekmachinemarketing, social media marketing of zelfs virtual reality.


     

  • Inkoper

    Als inkoper ben je verantwoordelijk voor de inkoop van goederen en diensten binnen een bedrijf. Je zorgt dat de voorraad van je bedrijf nooit opraakt. Je verkent de markt, stelt inkoopplannen op en onderhandelt over de inkoopprijs.
  • Marketingmanager

    Je bent verantwoordelijk voor het creëren van effectieve marketingcampagnes en andere activiteiten om producten of diensten te promoten binnen het bedrijf. Belangrijke taken zijn het managen van het marketingteam, het opzetten van reclamecampagnes en het presenteren van marketingideeën aan het management of klanten.

  • Salesmanager

    Als salesmanager ben je verantwoordelijk voor de (internationale) verkoop. Bij een klein bedrijf of start-up doe je dat alleen, maar je kunt ook bij een groter bedrijf leiding geven aan een team van verkopers. Je werkt veel samen met de marketingafdeling.  

  • Brandmanager

    In deze functie draait alles om het imago van je bedrijf of organisatie. Om het merk. Je wilt weten wat mensen van je product of bedrijf vinden en bedenkt steeds nieuwe manieren om hun mening te beïnvloeden. 

Ervaringsverhalen

Alumni Commerciële Economie aan het woord

Je toekomst ontdekken met Commerciële Economie
 

Tijdens de colleges ontdekte Menno waar zijn passie ligt

Commerciële Economie is een marketing en sales opleiding. Een reden voor Menno Buurman om deze studie te kiezen: "Ik was altijd geïnteresseerd in economie en management & organisatie. Uiteindelijk koos ik voor Commerciële Economie omdat de variatie in de opleiding me aansprak."

 

Economie Menno Buurman profiel

Doorstuderen

Werken kan later ook wel? Groot gelijk! Je kunt je kansen vergroten door verder te studeren en bijvoorbeeld certificaten te halen. Dit zijn wat voorbeelden:

  • Master Business Sales

    In deze master ontwikkel jij je tot een cruciale schakel in het verbinden van stakeholders in het b2b-sales ecosysteem met als doel het creëren van meervoudige waarde.

  • Post-hbo online marketing en salesopleidingen

    Wil je je verder bekwamen in het sales- en/of marketingvak en ga je voor internationale certificering? Dan kun je bij de HAN terecht voor een breed aanbod van praktijkgerichte (post)hbo-opleidingen.

  • Bedrijfscommunicatie en Digitale Media

    Bestudeer hoe toenemende digitalisering de communicatie tussen bedrijven en hun (potentiële) klanten en andere stakeholders beïnvloedt. En verdiep je in de mogelijkheden die digitale media bieden voor het optimaliseren van zowel interne als externe communicatieprocessen.

  • Business Administration

    Over het aangaan en onderhouden van zakelijke relaties. Wat is er nodig om een sterke en langdurige relatie met je klant of op te bouwen? Welke plaats hebben je medewerkers binnen het marketingproces? En hoe ga je om met leveranciers, investeerders, lokale bewoners of milieuactivisten?

Volgende pagina
 

Dit moet je weten voor je begint

Praktische informatie over selectie, toelaten en aanmelden voor HAN Commerciële Economie 

Commerciële Economie groep studenten bij de Brew met sticky notes