Dit is je studie
In 2 jaar specialiseer je je, vanuit de GGZ óf AGZ, in 1 specifieke patiëntencategorie. De Master Advanced Nursing Practice werkt nauw samen met instellingen, beroepsorganisatie V&VN-VS, IQ Healthcare Radboudumc, HAN kenniscentrum Duurzame Zorg en internationale universiteiten.
De opbouw van je studie
Binnen je eigen specialisatie ontwikkel je je in de breedte en in de diepte. Je persoonlijke leerplan staat centraal in de opleiding tot verpleegkundig specialist (voorheen nurse practioner). Vooraf geeft je werkgever in een functieprofiel aan wat hij of zij van je verwacht. De master speelt in op deze specifieke leeruitkomsten.
Programma
De Master Advanced Nursing Practice focust op 3 taakgebieden: patiëntenzorg, verpleegkundig leiderschap, en professionalisering en profilering. Deze 3 taakgebieden beslaan in totaal 10 leereenheden. Je hebt 1 dag per week les, verder leer je vooral op de werkplek. Deze lesdag valt of op maandag (bij start in een even jaartal) of op vrijdag (bij start in een oneven jaartal). De werk-studiebelasting is zo’n 45-50 uur per week. De totale EC (European Credits) is 120.
Maak kennis met het team Master Advanced Nursing Practice
(Hoofd)docenten en studieloopbaanbegeleiders
Dr. Jeroen Peters
Opleidingscoördinator en hoofddocentJeroen is opleidingscoördinator bij de MANP en als docent betrokken bij de leereenheden Rolontwikkeling, De VS in maatschappelijke context en het (afstudeer)onderzoek. Ook is hij studieloopbaanbegeleider. Daarnaast is Jeroen voorzitter van het Landelijk Opleidingsoverleg MANP en lid van de kamer VS-PA bij het Capaciteitsorgaan.
Gabriël Roodbol MScN
HoofddocentGabriël is coördinator en docent bij de leereenheid Interventies. Daarnaast is hij studieloopbaanbegeleider bij de MANP en supervisor in opleiding. Gabriël is verpleegkundig specialist GGZ en gespecialiseerd in klinisch redeneren.
Rudie van de Kolk MSc
HoofddocentRudie is coördinator en docent bij de leereenheid Deskundigheidsbevordering. Daarnaast is hij studieloopbaanbegeleider bij de MANP en lid van de Examencommissie masters AGV. Rudie heeft een achtergrond in de onderwijskunde.
Dr. Wieteke Faber
HoofddocentWieteke is als docent betrokken bij de leereenheden in de onderzoekslijn (Evidence based practice, Onderzoek deel 1 en 2) waar ze studenten stimuleert zich te ontwikkelen tot kritisch denker. Daarnaast krijgt ze veel energie van één-op-één begeleiding van studenten tijdens het individuele onderzoekstraject of studieloopbaanbegeleiding. Als kernteamlid is ze actief betrokken bij de doorontwikkeling van het curriculum MANP.
Dr. Juri Krivzov
HoofddocentJuri is als docent betrokken bij de leereenheden Interventies, Supervisie en Onderzoek. Daarnaast is hij studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Juri is klinisch psycholoog en onderzoeker binnen het domein van de psychotherapie.
Dr. Ercolie Bossema
HoofddocentErcolie is als coördinator en/of docent betrokken bij de leereenheid Evidence based practice, de leereenheid Onderzoek (deel 1 en 2) en het individuele onderzoekstraject. Daarnaast is zij studieloopbaanbegeleider en kwaliteitszorgcoördinator bij de MANP en kerncommissielid van de Ethische Commissie Onderzoek (ECO) bij de HAN. Ercolie heeft een achtergrond in de psychologie, specifiek de gezondheidspsychologie en neuropsychologie.
Dr. Hugo Hulshof
HoofddocentHugo is als coördinator betrokken bij de leereenheid Onderzoek (deel 1 en 2) en tevens docent bij de leereenheid Evidence based practice en het individuele onderzoekstraject. Daarnaast is hij studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Hugo heeft een achtergrond in de technische geneeskunde en medische beeldvorming.
Desiree van den Hurk MANP
HoofddocentDesiree is als coördinator en/of docent betrokken bij de leereenheden Farmacologie, Casuïstiek, Klinisch redeneren en Studieloopbaanbegeleiding. Zij is supervisor en studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Daarnaast is ze werkzaam als verpleegkundig specialist AGZ, expertisegebied longoncologie in het Radboudumc.
Ir. Erwin Joosten
HoofddocentErwin is als coördinator en/of docent betrokken bij de leereenheden Implementatie, Rolontwikkeling en De VS in maatschappelijke context. Ook is hij studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Daarnaast is Erwin zelfstandig werkzaam als coach/consultant voor zorgprofessionals op het gebied van leiderschap en duurzame ontwikkeling van verpleegkundigen en artsen.
Wilbert Nuij
Docent en studieloopbaanbegeleiderWilbert is als docent betrokken bij de leereenheden Klinisch redeneren, Casuïstiek, Supervisie en Interventies. Daarnaast is hij studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Wilbert is werkzaam als regiebehandelaar in de ambulante psychiatrie en heeft een achtergrond in de interculturele verpleegkunde.
Nicolle Peters
Docent en studieloopbaanbegeleiderNicolle is als docent betrokken bij de leereenheden Klinisch redeneren en Casuïstiek. Daarnaast is zij studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Nicolle is werkzaam als verpleegkundig specialist AGZ, expertisegebied longoncologie in het Radboudumc.
Jorine Juffermans – van der Meer
Docent en studieloopbaanbegeleiderJorine is als docent betrokken bij de leereenheid Klinisch redeneren. Daarnaast is ze studieloopbaanbegeleider bij de MANP en werkzaam als arts (o.a. in de GGZ en acute somatiek), medisch docent en trainer CRM.
Lia de Bruyn
Docent en studieloopbaanbegeleiderLia is als docent betrokken bij de leereenheid Deskundigheidsbevordering. Ook is zij studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Daarnaast is Lia opleidingscoördinator bij de Verpleegkundige Vervolgopleiding Transferverpleegkundige op HAN/VDO. Lia heeft een achtergrond in de onderwijskunde.
Harold Fliervoet
StudieloopbaanbegeleiderHarold is studieloopbaanbegeleider bij de MANP. Eerder was hij gastdocent voor de leereenheden Implementatie en Casuïstiek. Harold is werkzaam als verpleegkundig specialist AGZ, expertisegebied Klinische (onco)genetica in het Radboudumc.
Wilt je verder professionaliseren?
Ontdek hoe de Master Advanced Nursing Practice je verder helpt in je werk.
Kom goed beslagen ten ijs
Alles wat je wilt en moet weten over de HAN duale Master Advanced Nursing Practice.