Dit is je Master Business Sales in deeltijd
Tijdens de master Business Sales ontwikkel jij je in 2 jaar tot de wendbare, innovatieve verbinder waar veel bedrijven en organisaties behoefte aan hebben. Na het afronden van de master ben je meer dan alleen een talentvolle salesprofessional. Je bent in het b2b-ecosysteem de cruciale schakel, die kansen herkent en organisaties bij elkaar brengt.
De opbouw van je studie
De master Business Sales is een 2-jarige deeltijd master die is ingedeeld in 4 semesters. In beide studiejaren doe je nieuwe theoretische kennis op én werk je aan menselijke (human) en technologische (technology) skills. Je werkt aan salesvraagstukken uit de praktijk, het liefst spelen die binnen je eigen organisatie. De totale master omvat 60 EC. Je behaalt de titel Master of Science (MSc).
Het centrale thema is co-creatie van meervoudige waarde in de context van een b2b-sales ecosysteem. Meervoudig, omdat je waarde leert creëren voor alle betrokken stakeholders in plaats van alleen de eigen organisatie. Én omdat je niet alleen financieel-economische waarde, maar ook sociaal-maatschappelijke en ecologische waarde wil toevoegen.
Programma master Business Sales
Stakeholdermanagement op hoog niveau, een innovatieve mindset ontwikkelen, een implementatieplan schrijven en nog veel meer. Deze master leidt jou op tot een slimme, wendbare salesprofessional die het overzicht in het b2b-ecosysteem behoudt en overal kansen ziet. Tijdens de master combineer je inhoudelijke colleges met vraagstukken uit de praktijk.
"Ik ben verheugd dat er nu een unieke masteropleiding Business Sales is, die sales professionals helpt zich op strategisch- én implementatie niveau blijvend te ontwikkelen naar een ‘next level’. Om daarmee sturing te geven aan de commerciële business transitie waarvan we de urgentie elke dag voelen door de impact van een snel veranderende wereld.”
Jij werkt aan een onderzoekende houding en reflectie
Een onderzoekende houding is essentieel voor het zien en benutten van kansen in het b2b-sales ecosysteem. Hoe je die houding aanneemt, leer je aan de hand van het praktijkgerichte onderzoek dat je uitvoert in deze master. Elk semester reflecteer je vervolgens op je eigen professionaliteit en visie op waarde creatie. Je ontwikkelt tijdens de master een moreel kompas en het vermogen om in je organisatie het voortouw te nemen op het gebied van ketenmanagement.
De docenten
dr. ir. Thomas Lans
Leading lectorThomas Lans is leading lector Kansrijk Ondernemen bij de HAN University of Applied Sciences. Zijn team onderzoekt hoe ze (toekomstige) regionale ondernemers kunnen helpen bij het vaardig(er) worden in het herkennen, evalueren en benutten van kansen. Thomas is daarnaast een NWO Comenius Teaching Fellow, academic director van de Master Business Sales en eigenaar van een klein bedrijf.
Dr. Debra Trampe
Associate lectorDr. Debra Trampe heeft een achtergrond in wetenschappelijk en marktonderzoek en is momenteel associate lector Customer Insights bij HAN University of Applied Sciences. Ze onderzoekt met en voor de praktijk en het onderwijs hoe je met kennis van je (potentiële) klant kan bijdragen aan brede welvaart.
Stefan Renkema MSc
Hoofddocent master Business SalesStefan Renkema is sinds 2006 hoofddocent Sales aan de HAN University of Applied Sciences. In die functie is hij o.a. betrokken bij de samenwerking tussen de HAN en internationale universiteiten die zich specialiseren op het gebied van sales. Daarnaast is hij eigenaar van meerdere bedrijven en lid van de auditcommissie van de Sales Management Association.
Marlou Landman MA
Hoofddocent & coördinator master Business SalesHoofddocent Sales en sinds 2007 verbonden aan de HAN University of applied sciences. Ze heeft ruim 20 jaar praktijkervaring in het bedrijfsleven in diverse sales functies. Ze heeft een mastergraad in management, cultuur en verandermanagement (MCC) met specialisatie coaching. Mede-ontwikkelaar van Master Business Sales en Minor Sales & Keyaccountmanagement.
Marc Langen MBA
Docent SalesVerbinder met oog voor vernieuwing, gedreven door onderwijsontwikkeling met meer dan 25 jaar sales ervaring in de voedingsmiddelen industrie bij corporate bedrijven, MKB bedrijven en als zelfstandig ondernemer. Ruime ervaring als docentcoach met veel aandacht voor relaties. Mede-ontwikkelaar van minor Sales, Master Business Sales, opleiding CE-Business Innovation.
drs. Jaap Feijen
Docent SalesErvaren Sales docent bij de HAN University of Applied Sciences met een passie voor onderzoek. Werkt samen met de SMA om inzichtelijk te maken hoe commercieel Nederland de toekomst ziet.
Jeanet Castel MA
Hoofddocent Marketing & SalesJeanet Castel is hoofddocent Marketing & Sales en ruim 11 jaar werkzaam bij de HAN University of Applied Sciences. Ze is coördinator van de Sales pijler van de opleiding Commerciële Economie en voorzitter van de curriculum commissie. Daarnaast heeft ze ruim 20 jaar praktijkervaring in het bedrijfsleven in diverse sales management functies. Jeanet heeft een mastergraad in management, cultuur en verandermanagement (MCC) en is bestuurslid van de European Sales Competition Association.
Ed Duits MBA
Docent SalesDocent sales bij HAN University of Applied Sciences deeltijdstudies en senior management consultant.
Praktische informatie en aanmelden
Lees meer praktische informatie over toelatingseisen, selectieprocedure en aanmelden