Dit is je studie
In de Master Leraar Algemene Economie haal jij je 1e-graads bevoegdheid. Je brengt jouw economiekennis op het niveau dat nodig is om les te geven aan de bovenbouw, je ontwikkelt je onderzoeksvaardigheden en vergroot je didactische kwaliteiten. Dat doe je in de les, maar vooral op je eigen werkplek.
De opbouw van de Master Leraar Economie
Je hebt 1 dag per week les op woensdag. De opleiding bestaat uit verschillende modules waarvan je er veel ook als losse module kunt volgen. In overleg met de coördinator kun je je eigen volgorde bepalen. Meer weten over flexibel leren? Neem dan even contact op met de coördinator Henk Delger via Henk.Delger@han.nl. De totale studiebelasting is 90 EC.
Studieprogramma Master Leraar Economie
Werk, privé en studie Master Leraar Economie
Een studie combineren met werk en privé is voor iedereen even wennen. Maar als je het goed organiseert, gaat het makkelijker dan je denkt. De master lerarenopleiding economie levert je veel op!
-
Tips voor een goede balans
Wie kan je nu beter vertellen wat studeren in deeltijd betekent dan onze huidige studenten en alumni? Wij hebben de beste tips van onze 'ervaringsdeskundigen' voor je op een rijtje gezet.
-
Wil jij je verder professionaliseren?
Ervaar zelf hoe de Master Leraar Algemene Economie je verder helpt in je werk. Ontdek hoe de master je verder helpt in je werk.
Sfeer proeven bij Master Leraar Algemene Economie
Benieuwd of de Master Leraar Algemene Economie bij je past? Dat kun je het beste zelf ervaren. Kom gerust een keer langs op de Open Avond of regel een adviesgesprek!
Master Leraar Economie aan het hbo
Academische of hbo educatieve master, welk traject past bij jou? Het niveau van de hbo-master, ook wel bekend als professionele master, is gelijk aan de universitaire master. In beide gevallen behaal je de titel Master of Education. Maar de weg ernaartoe is anders.
1e-graads leraar economie vertelt
Keimpe Bloem, docent economie aan het Isendoorn College richtte zijn masteronderzoek op motivatie en gedifferentieerd/gepersonaliseerd leren. En wat blijkt? Het werkt als je de leerlingen zelf laat bepalen hoe ze zich de stof eigen maken. Keimpe vertelt: "Deze opleiding heeft me inhoudelijk en didactisch verrijkt en de betrokkenheid van mijn leerlingen vergroot. Wat blijkt? Het werkt als je de leerlingen zelf laat bepalen hoe ze zich de stof eigen maken."
Masters kijken meer vanuit een helicopterview naar wat de school nodig heeft. Dat zie je terug bij Keimpe. Hij neemt nu vaak het initiatief en komt met ideeën die verder gaan.
Kom goed beslagen ten ijs
Alles wat je wilt en moet weten over de HAN duale Master Economie