Klacht en bezwaar
Heb je een klacht, geschil, bezwaar of beroep? Dan kun je deze indienen bij Bureau Klachten en Geschillen.

Loket voor klacht en bezwaar
Bureau Klachten en Geschillen is het loket van de HAN dat jouw klacht, bezwaar of beroep ontvangt, registreert en doorstuurt naar de persoon of het orgaan dat je klacht, bezwaar of beroep in behandeling zal nemen.
Studenten van de HAN klikken hier voor het indienen van een klacht, bezwaar of beroep.
Ben je (nog) geen student van de HAN, klik dan hier.
Medewerkers van de HAN klikken hier voor meer informatie over en het indienen van een klacht bij de Klachtencommissie Ongewenste omgangsvormen en klikken hier voor meer informatie en het indienen van een beroep bij de Beroepscommissie Personele aangelegenheden.
Het loket van de HAN kent een aantal procedures. Afhankelijk van je probleem volg je de procedure die daarbij hoort. Hieronder vallen de beroepschriftprocedure bij het College van Beroep voor de Examens (COBEX), de bezwaarschriftprocedure bij de Geschillenadviescommissie, de algemene Klachtenprocedure (klachten die betrekking hebben op gedragingen met betrekking tot het onderwijs), de Beroepscommissie Personele aangelegenheden en de Klachtencommissie Ongewenste omgangsvormen.
Hier vind je informatie over de bovengenoemde procedures:
- Brochure Beroepschrift College van Beroep voor de Examens (COBEX)
- Brochure Geschillenadviescommissie
- Brochure Klachten
- Regeling COBEX
- Regeling Geschillenadviescommissie
- Klachtenregeling
- Klachtenregeling Ongewenste omgangsvormen
- Beroepscommissie Personele aangelegenheden
Klachten over organisatorische zaken en communicatie daarover, bijvoorbeeld over gebouwen, roosters of de kwaliteit van voorzieningen op de campus, kun je indienen bij ASK HAN door een mail te sturen aan ask@han.nl.
Liever bellen met een medewerker van BKG? Dat kan op 024 – 3530530.