Post-hbo Bedrijfskunde, deelnemers werken samen aan een opdracht met laptop.

Coaching met beelden is een krachtige methode om (startende) leraren te laten groeien in hun rol. Er worden opnames gemaakt van de eigen lespraktijk die samen worden teruggekeken. Naar aanleiding hiervan vindt een situatieanalyse plaats en worden er gerichte ontwikkelacties vastgesteld.

Voor wie?

Dit traject is met name interessant voor onderwijsprofessionals die een rol hebben in het begeleiden en/of coachen van leraren in opleiding, starters of collega’s in de school. Een basis van coachingsvaardigheden wordt verondersteld.

Over de cursus Begeleiden met beeldmateriaal

In deze cursus worden diverse praktische opdrachten gekoppeld aan theorie. Tijdens de 5 modules, waar we in stappen toewerken naar het vormgeven van een beeldcoachtraject, krijgt de deelnemer zicht op zijn eigen wijze van begeleiden, welke vragen stel je en hoe geef je feedback? Van een intakegesprek, tot een lesbezoek met nabespreking. Tijdens deze cursus worden theorie en praktijk gekoppeld. Je leert tijdens de cursussen ontwikkelingsgericht te kijken en krijgt zicht op de interactie tussen de docent en de leerlingen. Je bespreekt samen de beginsituatie en focust je op de kwaliteiten van de docent en werkt toe naar de volgende stap door beeldmateriaal te analyseren op microniveau. Tijdens de cursus maak je opnames van de gesprekken, waarbij aandacht is voor het verbale en het non-verbale.

Docent

Marianne Bouwhuis

Stel je vragen 

Neem contact op

Ondersteuningsteam Educatie PRO

Vier studenten van de Master Advanced Nursing Practice zitten rond een laptop en overleggen samen op de HAN in Nijmegen.

Voor algemene vragen en advies over opleidingen en cursussen

Carla van Rijn

Hoofddocent
Carla van Rijn portretfoto. Educatie PRO

Advies incompany trajecten en maatwerk