ALLEEN VOOR DE MANP | Lachende masterstudenten overleggen samen tijdens een klassikale les onderzoek op de HAN in Nijmegen.

Deze cursus is gericht op het leren doelgericht en in samenhang ontwerpen en inzetten van formatief handelen. Doelen hierbij zijn: meer kennis en ervaring opdoen met formatief handelen, weten wat er nodig is om formatief handelen effectief te kunnen inzetten en weten hoe je formatief handelen doelge

Over Formatief toetsen en evalueren

Wil je graag formatief handelen en evalueren een stapje verder brengen in jouw klas of in de school? Steeds meer scholen en leraren/docenten willen formatief handelen inzetten om de ontwikkeling van leerlingen beter te kunnen volgen en te ondersteunen. Die formatieve aanpak blijkt echter in de praktijk nog best lastig. Want hoe ontwerp je formatief evalueren in samenhang zodat het je op het juiste moment de juiste informatie geeft om het leren te kunnen ondersteunen? En hoe zorg je ervoor dat jij en de leerlingen/studenten hier vervolgens ook echt iets mee kunnen doen in je lessen?  Met deze vragen zijn we de afgelopen vier jaar aan de slag geweest in het RAAK PRO project ‘formatief evalueren als brug tussen onderwijs en leren’. In deze cursus worden zowel de inzichten uit dit project als andere recente inzichten over formatief handelen verwerkt om leraren/docenten, teams en scholen een stapje verder te kunnen brengen in deze ontwikkeling.

Meer informatie

Stel je vragen

Ondersteuningsteam Educatie PRO

Vier studenten van de Master Advanced Nursing Practice zitten rond een laptop en overleggen samen op de HAN in Nijmegen.

Voor algemene vragen en advies over opleidingen en cursussen

Carla van Rijn

Hoofddocent
Carla van Rijn portretfoto. Educatie PRO

Advies incompany trajecten en maatwerk