Centrale staf en Services
De Centrale staf maakt beleid en adviseert, Services biedt ondersteunende diensten aan studenten en medewerkers van de HAN. De staf en de services bestaan uit een aantal afdelingen; lees hier wat ze op welk gebied doen.
Centrale staf
De Centrale staf bestaat uit 7 afdelingen, die beleid maken op hun specifieke aandachtsgebied: van HR tot onderwijs, onderzoek en kwaliteitszorg, en van marketing en communicatie tot finance en control. De staf adviseert en maakt beleid in opdracht van het bestuur en management van de HAN. Hiervoor werken de verschillende stafafdelingen nauw samen met de academies en de services.
De stafafdelingen
De stafafdeling Bestuurszaken ondersteunt het College van Bestuur (CvB) en de Raad van Toezicht (RvT).
Contact
Secretaris: Wilma Ewalds
E: cvb@han.nlDe collega’s binnen de HAN kunnen voor ondersteuning op het gebied van financiën en controlvraagstukken terecht bij het team van Finance & Control (F&C). Het team van F&C bestaat uit concern controllers, business controllers en financial controllers. Concern Control zorgt voor regie op de planning- en controlcyclus en op HAN-brede vraagstukken. Business controllers ondersteunen de HAN-onderdelen bij de begroting, de maand- en voortgangsrapportages en ad hoc-vraagstukken, zoals business cases en voorbereiding van beslisnotities. Financial Control zorgt voor maandelijkse financiële rapportages en analyses en ook voor de jaarrekening en de projectrapportages. De controllers werken hierbij nauw samen met elkaar, maar ook met de administrateurs van Services Financiën.
Contact
Stafdirecteur: Arie Beunis
Secretariaat: Slavica van der Maas
E: Slavica.vanderMaas@han.nl
T: +31 6 17 11 67 03- De afdeling is verantwoordelijk voor het HR-beleid van de HAN en draagt bij aan de invulling van strategie en beleid van academies en opleidingen.Centrale Staf HR bestaat uit:
- (Juridisch) beleid HR
- HR advies.
Contact
Directeur HR: Jennie den BestenSecretariaat: Gerry Bakx Staf Informatiemanagement geeft strategisch advies over digitale voorzieningen en vertaalt de informatiebehoeften binnen de organisatie in informatievoorziening. De afdeling maakt het informatiebeleid van de HAN en zorgt voor een flexibel, samenhangend en veilig 'informatievoorzieningslandschap'. Informatiemanagement stelt de kaders op het gebied van informatievoorziening, (enterprise)architectuur en informatiebeveiliging (security). De afdeling ondersteunt het HAN-beraad en het College van Bestuur bij het maken van keuzes rondom de informatievoorziening én voert de regie over de digitale projectenportefeuille.
Contact
Directeur: Anselm van Elk
E: Monique.Wismans@han.nl (secretariaat)
T: +31 6 21 63 75 54Juridische Zaken (JZ) draagt bij aan de beleidsvorming en beleidsvoering van de HAN en adviseert het College van Bestuur, de academies, andere Centrale Stafafdelingen en Services. Alle medewerkers, teams en organisatieonderdelen kunnen bovendien terecht bij Juridische Zaken met een verzoek om advies, informatie en bijstand op juridisch gebied. Juridische Zaken bestaat uit het team van Bureau Klachten en Geschillen, het team Hoger Onderwijsrecht en het team Civiel Recht.
Contact
De Centrale Staf Marketing Communicatie helpt de HAN om zich als innovatieve kennisinstelling te positioneren en goed strategisch beleid te voeren. De centrale staf MC ontwikkelt beleid in opdracht van het College van Bestuur en directies en adviseert (gevraagd en ongevraagd) het CvB, directies en HAN-brede werkgroepen. Het CvB neemt besluiten en stelt prioriteiten op basis van de input vanuit de directeur marketing communicatie. Met het team zet de directeur marketing communicatie de lijnen uit en bepaalt ze de kaders in een meerjarenbeleid. De directeur is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de dienstverlening op het gebied van marketing en communicatie binnen de HAN en de daarbij behorende processen. Naast de directeur bestaat de afdeling uit de onderdelen woordvoering/persbeleid, corporate interne en externe communicatie, merkmanagement en relatiemanagement.
Contact
Directeur Marketing Communicatie: Inge Wessels
Inhoudelijke vragen over onze producten en diensten: ASK HANDe centrale staf Onderwijs, Onderzoek en Kwaliteitszorg (OOK) helpt de HAN goed strategisch beleid te voeren in de ontwikkeling naar een University of Applied Sciences. De afdeling is mede-ontwikkelaar van beleid en adviseert gevraagd en ongevraagd het College van Bestuur, directies en HAN-brede werkgroepen. Staf OOK werkt in de teams Onderzoek & Innoveren, Onderwijs & Opleiden, Student & Ontwikkelen en de werkgroep Kwaliteitsontwikkeling & Kwaliteitsborging.
Services
Services bundelt alle ondersteunende diensten van de HAN aan studenten en medewerkers in 1 organisatie. Van HR tot ICT, van marketing en communicatie tot facilitaire zaken of studentzaken; Services zorgt ervoor dat alle ondersteunende processen efficiënt en professioneel verlopen.
Contact
Directeur: ir. H. (Henk) Stomphorst
Secretariaat: Marleen Brouwer, T (026) 369 14 10
De afdelingen van Services
De afdeling Facilitaire Zaken is verantwoordelijk voor alle faciliteiten in en om het gebouw. Van afval en schoonmaak, archivering en catering tot grafische productie en de post.
In de gebouwen wordt deze dienstverlening verzorgd door locatieteams, samen met de medewerkers van de campusstore, het grafisch productiecentrum, de archivaris en de leveranciers. De regie op de uitbestede diensten en de ondersteuning en verbinding van de interne facilitaire diensten op locatie worden gefaciliteerd door het kernteam. Dit team staat onder leiding van het hoofd Facilitaire Zaken.
Door middel van een robuuste facilitaire basisdienstverlening creëren we een inspirerende werk- en leeromgeving voor studenten, medewerkers en bezoekers. Hier kunnen onderwijs, onderzoek en werkveld elkaar kunnen ontmoeten, en daardoor verbinden, leren, werken en innoveren.
Dichtbij, betrouwbaar en professioneel
Facilitaire Zaken organiseert de dienstverlening dichtbij, betrouwbaar en professioneel. Op deze manier faciliteren we kennisontwikkeling en onderzoek voor de beroepspraktijk. Dat doen we op een duurzame manier, met professionele partners. Bij de totstandkoming van onze dienstverlening laten we ons leiden door de meervoudige waarden volgens de circulaire economie. We werken nauw samen met onze collega’s binnen Services, Centrale staf en de academies en leveren proactief onze bijdrage in de ketenprocessen.
Contact
Hoofd Facilitaire Zaken: Karin Sanders van Heijst
Secretariaat: Marion LeemreiseServices Financiën bestaat uit 2 onderdelen: de Basisadministratie en de afdeling Grootboek en Rapportage.
De Basisadministratie bestaat uit debiteuren, crediteuren en kas/bank. Ook heeft de basisadministratie een front office. Zij nemen het telefoon- en mailverkeer voor de hele basisadministratie voor hun rekening.
De afdeling Grootboek en Rapportage bestaat uit administrateurs, subsidiespecialisten, functioneel beheer en een medewerker verzekeringen/BTW. De administrateurs ondersteunen de academies en Services bij het voeren van financiële projectadministratie. Ook controleren ze de kwaliteit van gevoerde administraties. De subsidiespecialisten ondersteunen in subsidietrajecten, als het gaat om de externe verantwoording van een project.
Contact
Hoofd Services Financiën: Francien Hoek
Secretariaat: Wilma Roze, T (026) 369 1546HR Services is een veelzijdige, ondersteunende afdeling die bijdraagt aan de professionele en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, regelt dat de basisadministratie en stuurinformatie op orde is en zorgt voor een gezond werkklimaat en vitale medewerkers. Ook adviseert de afdeling over instroom, doorstroom en uitstroom van personeel. Daarnaast verzorgt de afdeling vertalingen en taalondersteuning voor studenten en medewerkers.
HR Services bestaat uit:
- HAN Academy
- HAN Talencentrum
- HR Service Control
- Personeels- en salarisadministratie (PSA)
- de Resourcedesk
- Team Gezondheid
- Team Werk
- Vraagpunt HR
Contact
Hoofd Services HR: Anoeska Gudden
Secretariaat: Miranda van den Elshout, miranda.vandenelshout@han.nlHuisvesting is een afdeling van Services. Ze is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het huisvestingsbeleid. Dit beleid is gerelateerd aan de groei van de HAN en de wijzigingen in het onderwijsproces.
Wat doet Huisvesting nog meer? Ze verzorgt:
- realisatie van nieuwbouw
- verbouw
- renovatie
- aanvragen van vergunningen
- (meerjarig) groot en klein onderhoud van alle gebouwen
- inrichtings- en verhuisprojecten
Contact
Hoofd Services Huisvesting: Wilfried Snelting
Secretariaat: Saskia van Broeckhuijsen
E saskia.vanbroeckhuijsen@han.nl
T 06 55 43 43 05ICT Services verzorgt en ontwikkelt ICT-diensten voor onderwijs, onderzoek en de ondersteunende processen van de HAN.
Onze medewerkers spannen zich in om de vastgestelde HAN-brede doelen te helpen realiseren. Een toekomstbestendige informatiearchitectuur en goede ICT-voorzieningen zijn randvoorwaarden om de doelen van de HAN als organisatie te realiseren. ICT Services kan dit niet alleen; we werken nauw samen met collega’s in de overige Services. Bijvoorbeeld met de afdeling Functioneel beheer (Studentzaken) en met Informatiemanagement, onderdeel van de Centrale staf. Zij voert de regie van de vraag naar ICT-voorzieningen, ICT Services verzorgt het aanbod.
We werken in de volgende teams:
- Analyse en Architectuur
- Infrastructuur
- Werkplekdiensten
- Datadiensten
- Servicedesk
- Webdiensten
Samen zorgen onze medewerkers voor het technische beheer van alle ICT-voorzieningen en het op tijd vernieuwen van deze voorzieningen.
Contact
Hoofd Services ICT: Gertjan Flinterman
Secretariaat: Vivian de Kruijff, T (026) 369 15 45De afdeling Inkoop regelt de inkoop voor de hele HAN. Binnen de afdeling is expertise van het gehele inkoopproces vertegenwoordigd, van inkoopaanvraag tot contract en leveranciersmanagement. We adviseren onze afnemers binnen de HAN bij inkooptrajecten, van eenvoudige tot complexe trajecten. En we voeren de trajecten samen uit. Hoe eerder we betrokken worden, des te meer we voor jou en onze afnemers kunnen betekenen.
Onze expertise:
- De afdeling Inkoop adviseert op verschillende manieren bij inkooptrajecten.
- We registreren en monitoren de contracten met als doel het verminderen van de contractrisico’s, beter benutten van contracten en managen van de leveranciersprestaties, om zo de beoogde contractdoelstellingen te realiseren.
- We voeren aanbestedingen uit, waaronder Europese aanbestedingen. Dit zijn inkooptrajecten waarbij de geraamde opdrachtwaarde hoger is dan de Europese drempelwaarde.
- Als er sprake is van een opdracht waarvan de geraamde waarde lager is dan de Europese drempelwaarde of van een opdracht onder een bestaande raamovereenkomst, dan spreken we over een offertetraject. De afdeling Inkoop begeleidt je gedurende het gehele inkooptraject en voorziet je daarbij van inkoopadvies.
- We helpen je bij het doen van bestellingen door middel van ons Han Elektronisch Bestelsysteem (HEB), adviseren je bij welke leverancier producten besteld kunnen worden.
Services Marketing, Communicatie en Voorlichting (MCV) staat voor analyse, advisering en uitvoering. Deze afdeling is het HAN-brede Marketing en Communicatie Service Center dat handen en voeten geeft aan beleid. We werken met Staf en Academies aan het positioneren van de HAN & corporate communicatie, onderwijsmarketing & portfoliomanagement, engagement & interne communicatie en we zijn innovatiepartner en werken aan relatiemanagement. Daarbij richten we ons op studiekiezers, studenten en werkenden, HAN-medewerkers, bedrijven en andere externe stakeholders.
Services Marketing, Communicatie en Voorlichting (MCV) bestaat uit 3 teams:
Organisatiecommunicatie: adviseert over en verzorgt diensten en activiteiten voor HAN-brede interne en externe communicatie. Daarnaast leveren we project- en onderzoekscommunicatie, corporate middelen en journalistieke content voor SAM.
Werving: dit team houdt zich bezig met onderwijsmarketing. Zo organiseren we onder meer de studiekeuze-events als Open Dagen en Open Avonden. Het team ondersteunt bij de HAN-brede werving voor de Nederlandse- en Engelstalige voltijd-, deeltijd- en masteropleidingen, inclusief marketing intelligence.
Support: levert ondersteunende diensten voor de complete marketing- en communicatiefunctie van de HAN. Denk aan online marketing, ASK HAN (HAN Voorlichtingscentrum), contentcoördinatie en het functioneel beheer van de diverse systemen.
Contact
Hoofd Services MCV: Bernice Lijzenga
Secretariaat: Janneke van Wakeren, T (026) 369 15 21
Inhoudelijke vragen over onze producten en diensten: ASK HANOnderwijs Onderzoek Kwaliteitszorg (OOK) bundelt de expertise op de (beleids)terreinen van onderzoek en onderwijs. Tegelijk maken we kwalitatieve groei mogelijk, door kennis binnen de HAN te delen. Onze terreinen zijn:
- Onderwijs, waaronder leren met ICT
- Onderzoek
- Toetsen & Beoordelen
- Studentbegeleiding
- Internationalisering
- Subsidies en Ondernemerschap
Op een mensgerichte manier willen we een duurzame en kwalitatief hoogstaande bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de HAN.
OOK Services werkt vanuit het perspectief van operational excellence, kwaliteitszorg en compliance. Dit gebeurt samen met collega’s in het onderwijs, het onderzoek, de stafafdelingen, de Services, de instellingsbrede programma’s en (inter)nationale stakeholders.
De focus in het advies, de ondersteuning en de kennisdeling ligt op:
- het in positie brengen van het lijnmanagement;
- het versterken van de eigen kracht van collega’s;
- in het geval van de 2e-lijns studentbegeleiding: de eigen kracht van de studenten, om bij te dragen aan een duurzame kwaliteit van de instelling.
Contact
Hoofd OOK Services: Maarten Panhuijsen
Secretariaat: Mariska Wielheesen, T (026) 369 13 81Vernieuwing en verandering doorvoeren, daar is het Project Management Office (PMO) in gespecialiseerd. Van aanbesteding en implementatie tot procesaanpassing en subsidieaanvraag: PMO heeft de mensen om een project in goede banen te leiden. Het team helpt de HAN om de volgende stap te zetten bij de uitvoering van een tijdelijke activiteit die de lijninrichting van de HAN overstijgt. Het maakt daarbij niet uit of deze activiteit een paar maanden of een aantal jaren gaat duren.
PMO heeft deskundigheid in huis op het gebied van projectmatig werken, Agile-methodieken en hybride varianten daarvan. Op die manier is er altijd een methodiek die bij het vraagstuk past.
Contact
Teamcoördinator: Annelies Hoogcarspel
E info.PMO@han.nlServices Studentzaken bestaat uit 3 onderdelen:
Inschrijfadministratie
- Centrale Inning Collegegelden (CIC)
- Studenten Inschrijf Administratie (SIA)
- Toelating
Functioneel Beheer
- Aanmelden, In- en Uitschrijven (AIU) Studievoortgang
- Inzetplanning & roostering
- Oriënteren
- Leren
- Waarderen
- Ondersteuning FB-breed
Onderwijslogistieke services
- Tentamenorganisatie
- Vraagpunten
- Evenementen & lokaalreservering
- Minorendesk
- Ondersteuningsbureau
Contact
Hoofd Services Studentzaken a.i.: Jodie Staphorst
Secretariaat: Sandra Korthouwer, T 06 21 43 75 53De afdeling Studiecentra houdt zich bezig met:
- studieplekken
- de fysieke en digitale collectie
- informatievaardigheden
- auteursrechten
- onderzoeksondersteuning
- servicepunt lesmateriaal
Contact
Ad Interim hoofd Studiecentra: Maarten Panhuijsen
Secretariaat: secretariaat.studiecentra@han.nl of ask@han.nl