en wijkdocent in gesprek

Betrokkenheid bij leefomgeving

Het doel van dit project wade gemeente Utrecht en Overbetuwe helpen bij het bereiken van zoveel mogelijk inwoners. Zodat deze inwoners meer betrokken zijn bij hun eigen leefomgeving. 
Om dit te bereiken 
is een communicatiestrategie ontwikkeld. Deze is gebaseerd op acht verschillende ‘betrokkenheidsprofielen’. Bij elk profiel wordt bepaald welke communicatiemiddelen en stijl het beste ingezet kunnen worden. 

Bereik van burgers

Gemeenten zijn zich er al langere tijd van bewust dat het niet meer volstaat om de interactie met inwoners alleen te laten verlopen via een inspraakavond of informatiebijeenkomst. ‘De burger’ bestaat niet en ieder mens wil op een andere manier aangesproken worden door de gemeente. Wat ook meespeelt is dat inwoners steeds handiger en veeleisender worden in online communicatie. En bovendien tegelijkertijd consument zijn bij diverse grote dienstverlenende organisaties. Welke rol speelt online communicatie in het bereik van burgers?

Nieuws en artikelen

beeld ten behoeve van project content voor social media lectoraat Customer Insights
Commerciële Economie 2 studenten op bank met laptop
workshop op het vereniging hogescholen congres 2024 over multidisciplinair samenwerken tijdens het toegankelijke mondzorgproject van o.a. lectoraat human communication development.
Effectieve communicatie in Zorg en Welzijn“Wat zijn de wensen én zorgen van je doelgroep?”
Zakgeldgids cover 2023
De onderzoekers van de HANDebra Trampe en Daphne Hachmang
Coverbeeld vrouw met loep, onderzoekers van de HAN (NH)
met gekleurde sokken
man met computer en laptops
Zwaartepunt
 

HAN staat voor Smart Region

De HAN maakt zich sterk om het aanpassingsvermogen van mensen, teams en organisaties te vergroten. Hoe? Door meer aandacht hiervoor in onderzoek en onderwijs, en steeds nauw samen te werken met (toekomstige) professionals in een Smart Region.