Dearly rouwverwerkingsapp
Heb je een dierbare verloren? Rouwverwerking kost tijd. Wellicht heb je lotgenoten en hulpverleners nodig om mee te praten. Rouwverwerkingsapp Dearly helpt je bij het rouwproces.
Aanleiding van het project
Bij een rouwproces komt er van alles op je af. Hoe ga je met rouw om, en met eventueel onbegrip vanuit je omgeving? Door het overlijden van haar vader en na het horen van verhalen van anderen, richtte Quirine Wissink LUTTO (inmiddels Dearly) op.
Doel
Dit project heeft als hoofddoel: het ontwikkelen van een app die ondersteuning biedt aan iedereen die met rouw te maken heeft, of krijgt. Door uitgebreid marktonderzoek te doen, zorgen we ervoor dat de Dearly app zo nauw mogelijk aansluit op de wensen van haar gebruikers. Waar dient de app aan te voldoen, vanuit de gebruiker gezien? Welke doelgroepen zijn interessant? En welk verdienmodel past? Met als resultaat: een passende product-market-fit.
Resultaten
Resultaat van dit project is:
- een lijst met kenmerken die aantrekkelijk zijn voor de app Dearly;
- inzicht in interessante doelgroepen;
- inzicht in een passend verdienmodel.
Achtergrond
De app is bedacht door Quirine Wissink. Zij kwam op het idee doordat haar eigen vader overleed en ze tijd nodig had voor rouwverwerking. Hoe kon zij anderen hierbij helpen?
Ons team
Debra Trampe
Associate lector Customer InsightsQuirine Wissink
Onze partners
- Debra Trampe. Associate lector Customer Insights en verbonden aan de Academie Business & Communicatie.
- Einte Visser. Startersbegeleider CvO (Centrum voor Ondernemerschap).
- Student Research Center
Het associate lectoraat Customer Insights
Hoe kan je op basis van inzicht in je (potentiële) klant duurzame waarde creëren voor de stakeholders van je organisatie? Ons lectoraat doet onderzoek om antwoord op deze vraag te krijgen. Ook voegen we kennis toe aan onderwijsprogramma’s van de HAN.