Een onderzoeksrapport als afsluiting van het afstuderen is niet altijd de gewenste uitkomst voor zowel opdrachtgever, student als opleiding. Welke succesfactoren zorgen ervoor dat afstudeertrajecten wél van waarde zijn voor alle partijen? En hoe moet je zo’n traject dan inrichten?

Snelle info

Startdatum:

1 februari 2019

Looptijd:

3 jaar

Status:

Lopend

Subsidie:

NRO (Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek)

Projectleiders:

  • Els van der Pool
  • Lisette Munneke
  • Tonnie van der Zouwen

Aanleiding

In het hoger economisch beroepsonderwijs doen elk jaar meer dan 30.000 studenten een afstudeerproject om hun opleiding af te sluiten. Meestal resulterend in een onderzoeks- of adviesrapport. Maar dit blijkt voor opdrachtgevers, studenten en opleidingen niet altijd ideaal te zijn. Kan het ook anders?  

 

Doel

Samen met opleidingen, bedrijven, onderzoekers en studenten scenario’s ontwerpen voor afstudeertrajecten waarmee waarde gecreëerd wordt voor het bedrijfsleven, studenten, onderwijs en onderzoek. 

 

Resultaten

Het onderzoek richt zich nu op het in kaart brengen van de succesfactoren en het komen tot het schetsen van scenario’s.

met post-its

Achtergrond

Dit onderzoek wordt uitgevoerd door lectoraten van drie hogescholen in een mooie samenwerking; het lectoraat Human Communication Development maakt hier ook deel van uit.   

Maak kennis 

Ons team

Els van der Pool

Lector Human Communication Development

Lisette Munneke

Onderzoeker
vlaggen, Arnhem, branding, signing, vlaggenmast

Tonnie van der Zouwen

Onderzoeker
witte vlaggen, Nijmegen, branding, signing, vlaggenmast, duo, wokenlucht

Debra Trampe

Associate lector Customer Insights

Nanda Olde

Onderzoeker
vlaggen, Arnhem, branding, signing, vlaggenmast

Onze partners

  • Hogeschool UtrechtLectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek   
  • AvansHogescoolLectoraat Sustainable Working and Organising 

Publicaties

Kom in contact

Het lectoraat Human Communication Development

Hoe bereik je de ander, hoe begrijp je elkaar? Hoe zorg je voor optimale interactie met klanten, burgers, netwerkpartners? Ons lectoraat onderzoekt wat wel en niet werkt in een steeds veranderende omgeving. En ondersteunt professionals met advies.