Het Integriteitsatelier
Integriteit en duurzaamheid zijn thema’s die steeds vaker opduiken in het maatschappelijk debat. De blik is daarbij vaak gericht op de rol van grote ondernemingen zoals Shell en Unilever. Maar hoe kunnen middelgrote organisaties dit thema aanpakken?
Aanleiding
Grote organisaties als Shell en Unilever zoeken intussen actief hun weg in het maatschappelijk debat. Het blijkt dat middelgrote organisaties vaak nog niet weten hoe ze deze thema’s moeten aanpakken, terwijl ze wel willen. Kunnen wij ze helpen? Grote organisaties als Shell en Unilever zoeken intussen actief hun weg in het maatschappelijk debat. Het blijkt dat middelgrote organisaties vaak nog niet weten hoe ze deze thema’s moeten aanpakken, terwijl ze wel willen. Kunnen wij ze helpen?
Doel
Het doel van dit project is een sterkere integriteitscultuur en een meer duurzame bedrijfsvoering. Het integriteitsatelier wil middelgrote organisaties helpen om het proces daarnaar toe op gang te brengen, stap voor stap én structureel.
Werkwijze
- Onze aanpak is bij uitstek laagdrempelig te noemen en is bovendien snel uitvoerbaar.
- Voorkeuren en prioritering van de organisatie zelf zijn uitgangspunt.
- We werken met een korte questionnaire, een aantal interviews en enkele workshops.
- Concrete keuzes en een verbeteragenda voor duurzaamheid en de integriteitscultuur zijn het resultaat.
- Het integriteitsatelier is niet bedoeld als eenmalig project, maar het is de start van een ontwikkeltraject. Verdere expertise is beschikbaar via het HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie, waarmee we nauw samenwerken.
Meer weten of meedoen?
Heeft u als organisatie belangstelling om mee te doen? Of wilt u eerst meer informatie? Neem contact met ons op!
- Gerard Verstegen - gerard.verstegen@han.nl
- Arnold Wijbenga - arnold.wijbenga@han.nl
- HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie - cmw@han.nl