met post-its

Toolkit leerlingvaardigheden voor formatief evalueren

Formatief evalueren is in opkomst in de Nederlandse onderwijspraktijk. Leraren hebben door middel van formatief evalueren een beter zicht op de voortgang van leerlingen. Leerlingen worden uitgedaagd om hun werk te evalueren en om vervolgens hun eigen leerproces aan te passen.

Toolkit studentvaardigheden voor formatief evalueren

Door het inzetten van formatief evalueren hebben zowel docenten als studenten beter zicht op de voortgang van studenten. Studenten worden uitgedaagd om hun eigen werk te evalueren en vervolgens hun eigen leerproces aan te passen.  

drie studenten van de master ontwerpen van eigentijds leren, lachen.

Nieuws en artikelen

Eigentijds Beoordelen en BeslissenNieuw boek programmatisch toetsen
Portret foto van Tamara van Schilt bij trap.
drie studenten van de master ontwerpen van eigentijds leren, lachen.
Een koffer vol spellen met de opbrengst van praktijkonderzoek van de lectoraten Eigentijds beoordelen en beslissen en Professionaliteit van leraren, die samen het onderzoeksteam Kwaliteiten van Leraren vormen.
Congres Formatief evalueren 2023, Academie Educatie onderzoek
Foto van congres Formatief evalueren, Academie Educatie
ALLE ACTUALITEITEN OP JE DIGITALE DEURMAT?
 

Ieder kwartaal bundelt de Academie Educatie haar kennis en activiteiten in de digitale nieuwsbrief 'Voor het leren van vandaag en morgen!' Ontvang het laatste nieuws over o.a. onze opleidingen, events, onderzoeksresultaten en samenwerkingen een aantal keer per jaar in je inbox! Meld je aan voor de nieuwsbrief.