Leren(d) Impact Maken
Binnen en buiten de HAN worden steeds vaker onderwijsinnovaties ontwikkeld waar studenten samen aan praktijkvraagstukken werken. Samen met Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) is een werkwijze ontwikkeld om de impact van de onderwijsinnovatie in kaart te brengen en leren te vergroten.
Aanleiding
Een onderwijsinnovatie kan een positieve bijdrage leveren aan de werkpraktijk en kan het leren en samenwerken tussen mensen van de verschillende opleidingen verbeteren. Maar hoe krijg je zicht op de impact van een onderwijsinnovatie? En hoe kan je dit blijvend en lerend doen?
Doel
Met dit project ontwikkelen we een werkwijze om de impact van een onderwijsinnovatie in kaart te brengen en leren te vergroten.
Resultaten
De opdracht om een werkwijze voor PZW te ontwikkelen voor het identificeren en het verbeteren van impact van een onderwijsinnovatie heeft geleid tot een tool waarmee je impact in beeld kan brengen en verbeteren en een rapportage met achtergrond informatie over impact maken met onderwijsinnovaties.
Maak Kennis
Team
Anne Khaled
Onderzoeker (projectleider)Haske van Vlokhoven
Onderzoeker (projectleider)Guuske van Teunenbroek
OnderzoekerWietske Kuijer
Lector Responsief BeroepsonderwijsPraktijkinnovatie Zorg en Welzijn
In de onderwijseenheid Praktijkinnovatie Zorg en Welzijn (PZW) werken studenten van maar liefst 10 verschillende opleidingen en 3 academies samen aan een praktijkvraagstuk op het gebied van zorg en welzijn. Door maatschappelijke veranderingen worden vraagstukken steeds complexer. Onderwerpen als gezond ouder worden, laaggeletterdheid en zorgtechnologie zijn lang niet altijd vanuit één discipline te benaderen. Studenten komen samen tot sociale oplossingen voor de regio.
Het Lectoraat Responsief Beroepsonderwijs
Wat zijn goede manieren om studenten en professionals te helpen ‘ergens goed in te worden’? Ons lectoraat wil de ontwikkeling van vakbekwaamheid zo goed mogelijk begeleiden.