Onze kennis

We timmeren binnen ons lectoraat flink aan de weg om bij te dragen aan betere beroepsopleidingen in verbinding met de samenleving. Wil je de producten en publicaties op deze site gebruiken? Dat mag! Houd wel rekening met de Creative Commons-licentie: met naamsvermelding en niet voor commerciële doeleinden.

overlegt met studenten

Producten en tools

Om de opgedane kennis ook praktisch toepasbaar te maken zijn er al verschillende producten en tools ontwikkeld voor de 3 themavelden.

Jaarbeeld

Themaveld 1 

Beroepsgerichte didactiek

Het lectoraat Responsief beroepsonderwijs richt zich op de vraag hoe toekomstbestendig onderwijs eruit ziet. Hoe leid je professionals op voor een dynamische wereld en hoe professionals die kunnen bijdragen aan duurzame verandering van werk en maatschappij?

Themaveld 2 

Werkplekleren

Het lectoraat Responsief beroepsonderwijs is duurzaam verbonden aan de Labs en Werkplaatsen Gezondheid en Welzijn. In deze Labs en Werkplaatsen vindt interprofessioneel leren plaats doordat studenten, docenten en het werkveld samen aan een maatschappelijk vraagstuk werken. Bekijk hier verschillende publicaties en producten die in nauwe samenwerking met direct betrokkenen zijn gerealiseerd.

Themaveld 3 

Interprofessioneel leren

Om de samenwerking in gezondheid en welzijn te verbeteren, is het belangrijk om interprofessioneel leren en werken te verankeren.

Nieuws en Artikelen

Etalagebijeenkomst over Open Eind LeeromgevingOp weg naar het onderwijs van de toekomst
15 april Etalagebijeenkomst Open eind leeromgeving HAN Nijmegen
Loopbaanoriëntatie- en begeleidingStudiekeuze: een rationeel proces?
Jonge vrouw met half lang krullend haar staat na te denken of te dagdromen met haar wijsvinger aan haar kin
Onderzoekers van de HAN Aimée Hoeve
Coverbeeld vrouw met loep, onderzoekers van de HAN (NH)
Videostill van video met Sander Berendsen en Carlijn van Diepen over onderzoek van het Lectoraat Responsief beroepsonderwijs
groep jonge mensen rond presentatie
Docent geeft uitleg aan studenten verpleegkunde (posthbo)
De leerlingen leggen een puzzel en de lerares helpt hen hierbij
Wendbare studenten in de praktijk opleidenHoe maak je nu eigenlijk écht (lerend) impact?
tolk op kinderafdeling voor uitleg door cardioloog over ingreep bij kind
samen werken aan een project
Studenten en docent spelen met auto

Publicaties

Vanuit het lectoraat Responsief Beroepsonderwijs verschijnen publicaties. Je vindt ze hier. 

met documenten