Rob Verhofstad herbenoemd als collegevoorzitter HAN

De Raad van Toezicht van de HAN heeft drs. Rob Verhofstad herbenoemd als voorzitter van het College van Bestuur. Hij begint in september van dit jaar aan zijn 2e termijn van 4 jaar. Rob Verhofstad blijft zich met de organisatie inzetten voor de strategische doelen uit het HAN Koersbeeld 2020-2028.

HAN sfeerimpressie

Strategische doelen van het Koersbeeld

Peter van Laarhoven, voorzitter van de Raad van Toezicht, is blij dat Rob Verhofstad zijn rol de komende 4 jaren wil voortzetten. “Onder aansturing van Rob geeft de HAN op effectieve en impactvolle wijze invulling aan de strategische doelen van het Koersbeeld. Rob heeft een open en verbindende bestuursstijl, kennis en ervaring in hogescholenland en een duidelijke visie op het belang van verregaande samenwerking met de regio. Hierdoor heb ik er alle vertrouwen in dat hij de HAN de komende jaren op koers houdt, samen met zijn collega-bestuurder Yvonne de Haan en de nog aan te trekken opvolger van Bridget Kievits.”

Reflectieve professionals en betrokken wereldburgers

Ook Rob Verhofstad reageert op zijn herbenoeming: “Ik kijk met veel genoegen terug op de afgelopen 4 jaar als College van Bestuur-voorzitter, waarin ik heb ervaren waar de HAN toe in staat is. De inzet, loyaliteit en wendbaarheid van onze meer dan 4.400 collega’s is enorm. Hierdoor én door de goede samenwerking met het ons omringende werkveld en andere partners, lukt het om goed aan onze strategische doelen te werken. Zo kunnen we vele duizenden studenten opleiden tot reflectieve professionals en betrokken wereldburgers. Ook kunnen we met ons onderzoek een bijdrage leveren aan onze regio. Ik kijk ernaar uit om de HAN nog eens 4 jaar op koers te mogen houden, samen met mijn collega’s.”

Rob Verhofstad

Rob Verhofstad (1972) trad op 1 september 2020 toe tot het College van Bestuur van de HAN. Daarvoor werkte hij bijna 10 jaar aan de Hanzehogeschool in Groningen, eerst als directeur Onderwijs en Onderzoek en vanaf 2015 als lid en later vicevoorzitter van het College van Bestuur. Eerder was hij verbonden aan de Katholieke Universiteit Nijmegen, waar hij zelf Politicologie studeerde.

Voorzitter Rob Verhofstad