Aly Smelt-Medendorp benoemd tot lid van het College van Bestuur

Met veel genoegen heeft de Raad van Toezicht Aly Smelt-Medendorp benoemd tot lid van het College van Bestuur van HAN University of Applied Sciences. Zij volgt vanaf 1 september aanstaande Bridget Kievits op.

Portretfoto Managementteam Academiedirecteur Aly Smelt

Over Aly Smelt-Medendorp

Aly Smelt-Medendorp (1965) werkt sinds 2014 bij de HAN, eerst 6 jaar als directeur van het Instituut voor Leraar en School en vanaf 2020 als directeur van de academie Educatie. Maar ook daarvoor – vanaf 1987 – was ze werkzaam in het hoger en het voortgezet onderwijs. Dit deed ze onder meer als directeur van het Over Betuwe College in Bemmel en daarvoor als afdelingsleider bij Het Noordik in Almelo en als docent bij Saxion.

Aly zet haar ervaring en expertise in het onderwijsveld ook op tal van plekken buiten de HAN in. Bijvoorbeeld als lid van de stuurgroep van de Regionale Alliantie Zuid-Oost Nederland (RAZON) en Ieder Talent Telt Nijmegen, als lid van de Raad van Toezicht van Scholengroep Gelderveste Vorden en door diverse activiteiten voor de Vereniging Hogescholen.

Portretfoto Managementteam Academiedirecteur Aly Smelt

Drijfveren

Na de heao en de lerarenopleiding Bedrijfseconomie (1e- en 2e-graads) heeft Aly in 2012 cum laude de master Management of Education afgerond. De afgelopen jaren heeft ze tal van leergangen op het gebied van leiderschap gevolgd. Ze heeft veel kennis van en ervaring met het leidinggeven aan grote veranderingen in organisaties, wat ze ook succesvol inzet bij de HAN. Eén van haar belangrijkste drijfveren daarbij is het bieden van ontwikkelingskansen aan kinderen en jongeren.

Vliegende start

Voorzitter Peter van Laarhoven van de Raad van Toezicht zegt over Aly’s aanstelling: “Wij vinden Aly een waardevolle toevoeging aan het CvB en hebben er veel vertrouwen in dat zij, samen met Rob Verhofstad en Yvonne de Haan, de HAN op effectieve en energieke wijze op koers kan houden en de HAN in de regio en daarbuiten nog beter op de kaart kan zetten. Zij heeft de kennis en ervaring die daarvoor nodig zijn. Omdat ze de HAN goed kent, kan ze een vliegende start maken. We kijken erg uit naar de samenwerking met Aly.”

Verbinder

Ook Rob Verhofstad en Yvonne de Haan zien uit naar de samenwerking met Aly in het College van Bestuur. “We kennen Aly als een toegankelijke collega met een pragmatische en resultaatgerichte instelling, die besluitvaardig is, to the point communiceert en goed luistert. Haar persoonlijkheid kenmerkt zich onder meer door ondernemendheid, enthousiasme en nuchterheid. Ze geeft medewerkers duiding en richting, maar ook ruimte en vertrouwen om binnen gestelde kaders vorm te geven aan het behalen van doelstellingen. Ze is binnen én buiten de HAN een verbinder, waarbij ze verschillende belangen goed weet af te wegen.”

Zelf zegt Aly over haar aanstelling: “Ik ben dankbaar voor het in mij gestelde vertrouwen en kijk ernaar uit om samen met collega’s, partners uit het werkveld en studenten te werken aan onze maatschappelijke opdracht. Want alleen samen kunnen we het verschil maken.”