Gaat het de studenten lukken? De innovatietool voor het mkb?

“Dat het een uitdaging is om iets te ontwikkelen waarmee we de mkb’er helpen om te innoveren, wisten we vanaf het begin. Bij het mkb praten we over kleine en middelgrote ondernemingen. Iedereen is daar bezig met de dagelijkse praktijk, daar gaat alle aandacht naar toe. Daarom is er behoefte aan iets wat laagdrempelig en makkelijk toegepast kan worden." Dit zeggen Dwayne Bouman en Juan Molhoek over hun transitieopdracht voor de minor Circulaire Economie.

Nino Struijck, impactstrateeg bij maatschappelijk adviesbureau Warkhouse. Foto komt bij interviewtekst.

Op een rij

• Wat en door wie

Wat:
    Onderzoek naar praktisch haalbare innovatie binnen in het mkb

Door wie:
    Dwayne Bouman en Juan Molhoek, studenten (intussen alumni) minor Circulaire Economie aan de HAN

• Opdrachtgever en begeleiding

Opdrachtgever:
    Achterhoek Ambassadeurs, thematafel Smart Werken en Innovatie

Begeleiding:
    Docentonderzoeker Robert Betsch | HAN Centrum Meervoudige Waardecreatie & impactstrateeg Nino Struijck | Warkhouse

• Tijdvak en positie onderzoek

Tijdvak:
    Oktober 2023 tot en met  januari 2024

Positie onderzoek:
    Onderdeel van een samenhangende reeks onderzoeken door verschillende studentgroepen en -duo’s van diverse opleidingen

• Opbouw van dit artikel

Deel 1: Interview met HAN docentonderzoeker Robert Betsch en Warkhouse impactstrateeg Nino Struijck

Deel 2: Interview met Jeroen Salemink, directeur van Iconica

Deel 3: Interview met Dwayne Bouman en Juan Molhoek, studenten minor Circulaire Economie

Vanuit Warkhouse hebben we dit project opgedeeld in meerdere samenhangende onderzoeken

Lees verder in onderstaande delen

Ik ondersteun van harte wat Achterhoek Ambassadeurs hiermee willen

Stay tuned and more!

Stay tuned! Meer weten over praktijkgericht onderzoek, samenwerkingsmogelijkheden, events en kennissessies van HAN Centrum Meervoudige waardecreatie (CMW)?

Bezoek de website van CMW
Volg CMW op LinkedIn
Meld je aan voor Special Updates van CMW

Tip: beluister ook de podcast waaraan Juan, Dwayne, Robert en Nino hebben meegewerkt. Hans Hissink is de interviewer en hij verzorgde de opname.