Customer Insights
Inzicht in je klanten is een kritieke succesfactor voor elk bedrijf. Maar hoe zorg je dat meer inzicht leidt tot meer klanttevredenheid? En weet je ook waarom mensen of organisaties géén klant bij je zijn? Dat onderzoekt het Associate Lectoraat Customer Insights.
Veel organisaties worstelen met het contact met hun (potentiële) klanten. Hoe kunnen zij data verzamelen en vertalen naar inzicht in de klant? En daarmee vervolgens waarde creëren voor die klant, voor de organisatie en voor de omgeving?
Wij doen hier onderzoek naar en ondersteunen bedrijven hierbij. We voegen bovendien kennis toe aan de onderwijsprogramma’s van de HAN. Zo leren studenten in het economisch domein hoe je inzicht krijgt in de klant. Dat doen ze door het perspectief van de klant aan te nemen. Vervolgens kijken ze hoe je dat omzet in effectieve marketing- en communicatiebeslissingen.
Expertises van het lectoraat
- Customer insights
- Klantinzicht
- Market insights
- Consumentengedrag
- (Big) data analyse
- Waardecreatie
- Doelgroepen
- Segmentatie
- Behoeften
- Communicatie
-
Onderzoek in de praktijk
Hoe kan je op basis van inzicht in je (potentiële) klant duurzame waarde creëren voor de stakeholders van je organisatie? Ons lectoraat doet onderzoek om antwoord op deze vraag te krijgen.
-
Kennis over customer insights
Resultaten van onze projecten en onderzoeken vloeien terug in het onderwijs. We betrekken studenten van verschillende opleidingen bij ons onderzoek.
Debra Trampe
Debra Trampe is gefascineerd door menselijk gedrag. Laat dat gedrag nu net aan de basis van het hele economische domein staan. Debra vindt het belangrijk continu kritisch te blijven kijken. Dat doet ze onder meer naar hoe je klanten zich gedragen, en naar wat ze (van je) verwachten.
Ons team
We doen ons onderzoek met een team van betrokken lectoren, senior onderzoekers en docent-onderzoekers.
Academie Business en Communicatie
In de Academie Business en Communicatie leiden we professionals op, die hun blik richten op de buitenwereld. Die buiten met binnen kunnen verbinden, en beoordelen hoe een bedrijf hier z'n voordeel mee kan doen.